Springar måndag

Efter en intensiv helg med flytt & lite sömn var jag ivrig att ta chansen att träna på måndagen. Så efter jobbet åkte jag först hem, bytte om till löparkläder för löpning i solen & packade även andra träningskläder. Första stoppen blev hos fysioterapeuten Conny. Han behandlande nacke, bröstmuskeln & nyckelbenet med försiktighet. Har fått lite ont de två senaste besöken. Det kändes bättre. Han försöker även få kontakt med min fysioterapeut på us för att gå vidare med problemen till en läkare. 

Fick nytändning att springa mina 4o min. som jag hade en tanke att genomföra några ggr i veckan i somras. Som skulle leda till 4o min kondition. 
Men regnet kom, från underbart solsken till regn. Så jag blev ombytt till innekläder. Inställningen att springa 5 km ute, längst med ån blev 4o lyckliga minuter inne. 8 km in på kontot. 
Det blev typ intervaller igen. Det blev den klassiska slutkörningen. Orkade inte med mitt valda tempo. Pausade, hoppade av, körde & pausade. Råkade trycka av maskinen en gång. Men denna gången minns jag siffrorna. Så det blev matematik övning, plussa ihop tiderna & kilometer med varandra. 
Efteråt var klockan så mycket, så jag åkte hem efter stretchning. Äntligen träning! 
4o min träning & mycket promenader. Alltid något! 
Hemresan blev frussen, darrade lite som ett asplöv. Jag valde ände bussen. Kände mig stolt, nöjd & hungrig. Sugen på korv med bröd. Och det blev så! (fast det var inte så gott som jag hade tänkt mig) 



Första inlägget sedan en tid tillbaka. Jag har längtat efter att skriva. Nu har jag checkat av det. Brukar lyckas att publicera när jag är sjukling. 
Känt ett starkt behov att skriva. Släppa prestigen & bara göra. Bara tekniken fungerar. 
(en av anledningarna att jag inte bloggat så ofta är att jag förlorar texter titt som tätt. Så även idag.) 

Hoppas du hittar hit igen & att det ger dig något. 
Mig gav det att Vilja springa 4o min pulshöjande löpning utan paus. Och kunna uppdatera i bloggen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0