rensning ur olika perspektiv!

Samlar på motivation & erfarenheter!  
Samlar på bra att ha. Alltifrån tidningsurklipp - böcker & tidningar. Sparar länkar, idéer & texter. 

Rensat bort nästan alla utkast på blogg inlägg. Några är publicerade, ett känslosamt. Om hur jag kände efter några månaders vetskap om man bästa väns cancer. Tre år senare väljer jag publicera. Två motiverande inklippa texter publicerade & fyra ligger kvar som potentiella bloggtexter. Men de behöver redigeras. 
Från tolv stycken i utkast till fyra  stycken. Frågan är bara när de blir tillräckligt godkända av mig att publiceras. Det återstår att se, men jag har lite redigeringstankar. 
Plus radera inlägg som inte varit genomtänkta eller relevanta. Särskrivningar och felstavningar måste bort. Jag vill göra det för att bli bättre att formulera mig & utvecklas. Bli bättre på språk. 

Har börjat rensa i hemmet, i olika utrymmen & främst bland kläder. Det är en utmaning! 
Kläder behöver ut, för jag vill inte bli större & kanske inte blir mindre heller. Inte så mycket mindre så att byxor plötsligt kommer passa. 
Ut med trasigt, överflöd & oanvänt. 
Rensa bland dokument & bilder på arbete men även privat känns som evighetsgöra. För att sedan göra något bra av det, foto album, dokumentation av viktiga minnen, ordning & reda etc. När jag väl tar tag i det tycker jag det är fantastiskt kul!  Nya idéer väcks till liv. 

Jag är en samlare. Ingen extrem, bara lite för mycket. Men har lite för många intressen som blir mycket materiel tillsammans. 


Syftet, en bättre & tydligare struktur. 
Förenklad vardag. Kanske lite lättare att hantera en flytt. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0