funderingar från andra sidan jordklotet

Ligger i sängen, det är morgon för klockan är 8.30 på Nya Zeeland. Hemma i Sverige, är den 21.30 på onsdagskväll. 

Jag är här för min syster ska gifta sig i morgon. Lilla syster marielle ska bli fru till sin Shaun. De är så fina tillsammans & morgondagen kommer bli så fantastisk. 

Tillsammans med syster har vi sprungit 4 km ner till stan, förra lördagen. Det är också min enda medvetna träning. Några ytterst få armhävningar & några övningar med band. 
Men hyfsat tidiga mornar för utflykter  & bröllopsbestyr har gjort att jag inte tänkt på träning i den utsträckning som gör att det prioriteras. Men det blir en del rörelse - faktiskt. Även om klockan tycker jag är oförskämt lat. 
Vi är inte på hotell utan bor hemma hos lokalbefolkningen, det är ju en upplevelse i sig. Vi har det så bra & trevligt. 

Vi har promenerat på vulkaner, i stan, på stränder, klippor & hobbiton movie set 
( ni vet, sagan om ringen &- hobbitsfilmerna). 
Suttit många många mil i bil. 

Saknar konditionsträning mest, den jag hade kunnat prioritera här på ön. 
Jag vill faktiskt löpträna. Jag vill ge allt på crosstrainer. 
Kanske mest för att jag känner att jag behöver bättra på min form & kondition. Kanske känner jag att jag vill prestera mitt bästa på Göteborgsvarvet i maj. Mitt femte varv, min sjätte halvmara. 

Längtar efter att få träna med Carolina, spendera tid på actic, hälsa på personalen & le åt de andra som tränar. Längtar till att svettas, mer än vad jag längtar efter träningsvärk. 
Längtar efter att dokumentera träning, skriva & planera. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0