Mjukstart: löpband

Nu börjar jag känna att loppen hasar mig i nacken. 

Om mindre än en månad tunnelrun och premiärmilen sen. 
Jag började överge de andra konditionsmaskinerna när en vän flyttade hit. Det kändes ganska rätt, för visst hade jag saknat att ta ut mig på löpband. 
Några 15 min. uppvärmningar innan annan träning. 
Sedan efter sjukdom & festfixar vecka så har jag börjat springa i 30 min eller i 5 km. Men jag måste börja öka lite mer. 
Men bli lite lättare i kroppen, det får konditionen hjälpa mig med. Och kosten. 

Tänkte köra ben idag faktiskt och då får jag se en benen klarar av löpningen också 
Tror jag måste överge bandet. Bara idag!  
Har inte kört varken ben eller rumpa tungt på ett tag 
Och det är ju något jag verkligen saknat 

Det är fantastiskt väder i Östergötland och jag borde verkligen njuta av det, genom löpning eller en längre promenad. Kanske grilla ute... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0