Dagar i hemstaden.

Nyttig första dygnet 
 
Jo men det var väl värt ett försök, att packa träningskläder och två par träningsskor till norrland. plus att datorn till att se film med blev helt onödig. Wifi är för svagt att se filmer med. Skorna blev springa i trappor & städskor, kläderna får sitta på kroppen hemma i Linköping.
 
Jag trodde inte att det skulle bli en omöjlighet att träna. Att tömma och flytta ur en lägenhet trodde jag inte skulle ta mer eller mindre tre heldagar. Vi har knappt pausat alls. Och kämpat oss svettiga tidig morgon - sen kväll.
Jag längtade till miljöombyte, inne som ute i naturen. Älskar ju att jogga hemma i Norrland.
stressen att känna mig toppad inför Göteborgsvarvet blev märkbart, trött, ledsen & sur. Stel i hela kroppen. Så där skönt med lätt träningsvärk. Bra känsla att känna så trots mindre träning.
Försök att transportträna, tog rejäla kliv upp för backen upp till mina vänners föräldrar. Fick upp puls & brännande ben.
I lördags hade jag kunnat träna om energin att börja med lägenheten tidigare hade infunnit sig. Hade jag lyckats att träna på stadens gym så vet jag av tidigare erfarenheter att jag blir lugnare & mer mänsklig mot mina medmänniskor.
Igår var jag så trött att jag sluddrade vid 21 tiden på kvällen.

I torsdags var magen platt, resterande dagar så har jag känt mig plufsig. Typ gravid i formen. Mitt beteende är inte hälsosamt alls. Pizzerior, godis & annat har gjort dessa dagar enklare, men är det är inte värt det.
Men inte lär jag mig, trots min besvikelse.
 
Fördelar:
Tungt packning lika med tyngre motstånd, "istället för" styrketräning
promenad med packning på ryggen
En stad full av backar.
Lägenheten tre trappor upp. Det känns i vaderna framför allt, men även rumpa och lår.
Burit lådor, städat i konstiga vinklar & promenerat från a till b.
Känt av små små muskler & leder som har och ska stärkas.  
Fått nytändning på sockerfritt , kanske håller till efter Göteborg. (skulle önska resten av livet, men det är nog omöjligt)
 
Dessutom kanske jag blir bättre  på att sköta mig bättre, gällande att ta hand om min lägenhet, sortera & kasta. Har blivit bättre sedan, sedan flytten hem från Stockholm men ännu mer sedan årsskiftet. Kanske känna frid i sitt hem. Har redan börjat med diverse sorteringsprojekt, OCH så bra jag mår.
Nu ska jag kika klart på filmen om socker. och kanske läsa boken Marshmallowstestet. Och sedan somna för att sedan läsa mera... eller somna igen.....
 
Sollefteå 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0