löppass utomhus

Min resa mot att vilja klara ett lopp trots att det knappt om tid. Har sprungit några gånger på löpbandet, gjort medvetna övningar för just löparkroppen på gymmet men att springa ute är något jag tydligen skjuter på. 
Tills söndagseftermiddag. 
På med nya skorna & gav mig ut på en tur med 5 km som mål. Det blev 7,23 km. Det kändes bra. Min slitna höft kändes inte alls förrän vilan efteråt. Hälen kändes ibland. 
Min andning är väldigt ytligt. Oavsett längd på passet så andas jag häftigt & tungt från början till slut. 

Men så himla härlig. Denna runda mådde jag så bra av. Känns i några kroppsdelar idag. Inte alls som på ett löpband. Att jag ens överväger bandet. När det finns skog & natur. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0