Mina mål med 2014 och med Stockholmslivet.

Det är ju uppenbart att jag inte tar min blogg på allvar. För det ligger en del sparat i min utkastkorg.

1. Äta bättre – Har antagligen nämnt det tidigare att jag vill testa mer ekologiskt & vegetariskt. Jag vill äta bättre mat och renare. Mer grönt, bättre råvaror och gärna ekologiskt. Kyckling, fisk & mindre rött kött. Lite utmaning blir det när det inte jag som gör några inköp. Äta det som serveras, men inte äta allt & välja grönsaker. Maten vill jag njuta av, maten ska vara god. Äta varierat men enkelt. Njuta av lite av allt. Men hälsan går före allt. Tänka före man handlar. Fokus på att inte äta för mycket bara för att det smakar gott.

2. Träna regelbundet – Med bättre mat hoppas jag på att vara friskare.  Bygga upp immunförsvaret genom kosten men stärka den ytterligare med träning . Planera träningen. Efter som det aldrig varit min starka sida så kan jag bara bli bättre. Träna lagom ofta, lagom länge, lagom intensivt. Har blivit bättre på att prioritera träningen. Det blir ofta cirka en timme eller mer. Och har haft lättare att hålla fast vid mina träningstillfällen. Det är det som ska bli ännu bättre. Börjat tänka om lite kring styrketräning och uppvärmning. Att köra kortare uppvärmning med fokus på styrketräning. Kanske varannan eller var tredje dag. Varva med löpträning och variera löpningen för att nå målen. Och gärna promenad på vilodagarna & lunchrasten. Dokumentera träningen, för att motivera mig när fokus tappas bort.
Genomföra Göteborgs varvet efter den dagens förutsättning och Midnattsloppet.
Träning ska man ha roligt när den genomförs och kännas bra efteråt.

3. Utveckla det sociala- vara en god vän. Vill verkligen ha folk omkring mig hela tiden. Men måste lära mig tacka nej för att uppskatta ett ja. Ibland har jag för många bollar i luften. Och då tappar jag en & en annan boll. Har helt underbara människor i min omgivning. Känner hela tiden mig älskad, även om man kan känna sig ensam så är jag aldrig ensam. Det är väl det jag vill utstråla, att vänner & familj finns alltid.  Även stunder då man tvekar. Och jag säger det igen, vill inspirera och inspireras. Vill finnas för mina vänner. Vill kännas nära fast jag är lite längre bort. Vara mig själv! Ta mig för den ja´ ! Upplev & se utbudet Stockholm ger. utveckla mina intressen med andra likasinnande.
Våga träffa nya människor, hitta nya vägar & hålla kontakt.

4. Bli frisk! - i kropp & själ. Bli stark! Vill verkligen veta vad som pågår i min kropp. Och genom träningen blir jag friskare.

5. Se möjligheterna som kommer i min väg.- Lyssna & var öppen för förslag! Våga möta rädslor & blicka framåt.
Det börjar bli dags att förstå vad jag vill med mitt liv. Är ju faktiskt 32 år och bör ju veta vad jag vill. Har lämnat min fasta punkt i vardagen sedan 6 år tillbaka för att prova livet i Stockholm. Man måste ju våga för att vinna! Det är många puzzelbitar jag exakt vet var jag vill ha & några saknas... Måste hitta lite insikter. Det borde jag väl klara av?

Maten ska vara god
Träningen ska vara rolig.
Livsstilen ska vara sund.


Livets goda stunder, ta vara på tiden! Mot nya livet, hitta livstilen! Go for it!

    

a-ja inte blir det perfekt! Men budskapet går fram!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 


Kommentarer
Postat av: Nina

Så fint skrivet, du inspirerar mig! Jag känner också att jag börjar mitt nya liv i Sthlm nu även om jag bott ett år redan...Mot nya mål :) kram

2014-03-16 @ 14:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0