En vanlig lördag

inleder jag med träning på gymmet. Men denna lördag blev bara så annorlunda.
6 kilometers promenad med bästa Tess. Vi gick i ett bra tempo, trots att Therese brukar gå så mycket snabbare. Mina ben räcker ju inte till & jag drog ner hennes tempo. Men en promenad är alltid en promenad.
Vi var hemma efter 59 min & det är jag mycket nöjd över.
 
Åt en smarrig frukost med lite proteiner & BCAA, plus två finn crisp med ost. Det kändes som en bra & hälsosam start. Packade väskan & åkte till Jakobsberg för att träna. Kom dit mycket senare än min vanliga Lördags tid sedan jag tog mig till detta Stockholmsäventyr. I Linköping är det min träningstid, 11.3o cirka. Men kom inte in... drog kortet femti-elva gånger. Till sist visade jag mitt kort genom fönsterrutan & en man öppnade dörren åt mig. Kortet fungerade i fredags senast.
Men min kropp & hjärna gav typ upp. Det var så svårt att bli peppad, undermedvetet så såg jag strulet med mitt kort var ett tecken på att inte träna alls. Men körde mage (plankan, situps), armar och squat. Just det, jag hoppade också hopprep. Det var en riktig pulshöjare & roligt hade jag också.
Blev aldrig svettig, men fick träningsvärk så någon form av aktivitet fick musklerna. Åkte till Barkaby med Alexandra för att jaga träningsbyxor i annan storlek än de jag handlade i fredags. De var antingen slut i hela Stockholm eller så gjordes de aldrig i den storleken var förklaringen hon gav mig.
Trots min inställning på morgonen om nyttig frukost så köpte jag lösgodis.
 
Nya Adidastights 200.-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0