Premiärmilen 3o mars 2014

Under Lördagkvällen började jag ta på allvar att jag var sugen på att springa ett lopp. Premiärloppet i Stockholm/ Norra Djurgården. Och då började jag titta på möjligheterna. Under söndagen så hade jag plötsligt bestämt mig, på riktigt. Åkte från Kungsängen på eftermiddagen & lyckades ta mig dit strax innan. Det blev ingen uppvärmning, utan små joggade fram till starten. Älskade verkligen naturen kring & fick upp bra fart bara på att njuta av situationen. Det blev en mil på en tid jag kände mig stolt över. 56, 54 min.
Jag körde min vanliga taktik, lugnare till en början & när det var svårt att ta sig fram. När det blev fritt så tog jag i med flera krafter & utnyttjade nerförsbackarna. Sedan brukar jag ta sikte på folk & springa bakom en "förebild". Plus att jag inte vill bli omsprungen av de jag själv sprungit om. Ett bra lopp & en kick inför löparsäsongen.
Tack vare Nadja som jag överhuvudet taget kom på tanken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0