Motivaionen varit nere i sandlådan

Men kanske har jag lyckats gräva upp den.

Blev lite beroende av socker innan påsk för att jag jämnförde två veckor med varandra. Mådde bättre när jag åt socker men drack inte lika mycket kaffe då. Energin kom av SOCKER. Mina kramper försvann under sockerveckorna men under min låg kolhydratskost hade jag kramper. Vad gör jag då? Vad skulle du gjort? Jo fortsätta äta socker, antagligen. Det gjorde jag! Har njutit av glassar, testat nya smaker, mumsat godis & självklart choklad. Men kände hullet komma & huden reagerade på sockret, ville därför inte vara beroende. Funderar jätte mycket på min kropp & olika samband, när vården inte förstå så måste jag försöka & jag kan ju i alla fall försöka läsa av dagsformen. Har därför kommit fram till de dagar jag druckit mer koffeinhaltiga drycker så har jag fått kramper. Vet inte alls, men efter 16 månader utan en förklaring försöker man hitta egna.
Men tror det är att jag tål inte kicken av koffein. Inte i för stor mängd. Både Celsius och kaffe går inte, även om det är under en hel dag. Eftermiddagar är då min höger fot krampar, trött, kanske hungrig & full av koffein.
 
Tränat har jag gjort i alla fall. Springit 11 km som längsta distansen för i år & det var under påskhelgen. Har inte kört till bristningsgränsen. Men både stryka, löpning & annan kondition har blivit en godkänd kombination.
 
Men igår kanske det vände, & påbörjade efter en försening på 1o dagar med mitt PT-online.
Programmet för träningen gav träningsvärk i rumpa & lår (det bådar ju gott inför mina lopp, då jag inte kan springa just nu), bröstmusklerna & mage. Det tog mycket tid eftersom jag inte har skrivit ut programmet på papper, svårläst på telefonen. Och en del övningar behövde jag googla (med tanke på att jag varit träningsintresserad i flera år så skäms jag en aning).
Maten blev lite svårare, den är upplagd för att ha rutiner i sitt liv. Frukosten gick bra. Men lyckades ganska bra med resterade lördag. Inget socker, inga lightprodukter, ingen alkohol.
Vill klara detta, trots försening på grund av sjukdom, påsk, skada, godisberoende. & svårigheter att få tag i produkter.
Har ju massa inspirerande människor omkring mig. Therese som jag bor med är grym på löpning. Hon kör verkligen på det med mycket drivkraft. En annan vän kör LCHF, en träningsfokuserad kollega & flera som ska springa Göteborgsvarvet...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0