Morgonglädje!

Äntligen, har just precis kommit i mål!
Klarat av min målvikt. Trodde det var en omöjlighet, trodde ett tag att jag inte kunde gå ner mer. men med fokus på träningen & hemligheten bakom att inte hålla sig till för strikt kost. Tror de sista gav sig av att jag haft mer träningsfokus. Men hade aldrig klarat det om jag inte haft fokus på nyttigt hälsotänk i maten från början, när jag hade mycket att ta av. Ett tag var hyllan på 6o kg, sedan 57-58 kg, sedan 55.6 kg. Kunde jag gå ner mer? 
 
 
Vändningen blev av att komma till insikt att det kanske var att fokusera på att forma kroppen, utan att kolla siffror. Mentalt städade jag bort min våg. Tog mig inte tid att väga mig. Bara ibland, för att behålla kontrollen.
Åren av hälsotänk har varit så här: Så först nyttig mat, sedan motionsträning & sedan en bra kombination. Kombinationen var de rätta vägvalet. Har hittat lite balans.
 
Har vägt minst 75 kilo i mitt vuxna liv. Men vägde (antagligen) under 7o kg när jag på allvar började att försöka gå ner i vikt, 2oo7/2oo8. Det har varit backar & dalar, ibland riktiga uppförsbackar. Men i år blev det mitt hälsoår. Året jag skulle komma till mål. Sedan någon gång på semestern har jag legat under ett kilo från målvikten. Tränade mer, var ute & nöjt med måtta. Vändningen kom. Har aldrig sett min denna siffra på vägen. Bara massa xx.8, xx.5 och lägsta xx.2. I dag var det 55.o. Ingen panik! Ingen chock! Nu var det tid för mig att nå stjärnorna. Och det är ren lycka & stolthet. En resa jag gjort själv, men det är ofta som vänner haft hjälpt mig på vägen.

Minst 2o kilo, lättare
Några muskler starkare
Idag: 55 kg

Vinter 2oo6                                                                      Sommar 2o13
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0