Tankeställare i trafiken

Kan själv tänka mig att man inte är lika observant alla tider på dygnet. Själv är jag en morgonmänniska & dessutom tar jag mig framåt i ganska stressad framfart genom gator & torg. Det finns tillfällen i mitt liv då jag är i min egna lilla värld. Och kanske har olyckan varit nära.
När folk är ute & springer, så kanske det tas lite genvägar för att inte tappa fart, Jag är en av de. Även när jag cyklar.
För några veckor sedan hörde jag en krock mellan cykel & en taxibil. Det kunde gått illa men det gick bra. Bara lite ilsk diskussion.

Igår såg jag något som kunde gått fruktansvärt illa. Jag var i mitten av en stor väg, mitt i Linköpings stad*. Bilarna får grönt & en tjej börjar köra. Hon tittar överdrivet mot sin kompis eller åt mot stan (vad vet jag). Hon är inte fokus på vägen. Förutom chaffören så kommer en cyklist som ska över vägen i ren livsfarlig chansning, han har rött. Han ser inte att bliarna har grönt & bilisten tittar åt helt fel håll. Hade det blivit en olycka, så hade han blivit svårt skadad. Ingen av de unga trafikanterna var medvetna om situationen.Vi var många på plats, men undra om jag hade klarat att bevittna.
 
Ta hand om er i trafiken. En olycka händer så snabbt!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0