Årets första promenad

Jo det är faktist sant. Om jag räknar på all vardagsmotion, vilket jag tydligen gör! :)
5, 36 km på 1, 29 min. Det var långsamt, men det var skönt & det var en promenad med massa härliga intryck.
Solen värmde mitt ansikte & kroppen, för när jag gick skyggsidan längst ån blev jag iskall & konstigt nog blev promenaden långsammare. Hur tänkte den frusna kroppen då?
Ljudet av is som krossades mot ändernas kroppar när de simmade var så häftigt, det tog en stund att förstå vad som låt. Ljudet var mer som kedja mot kedja. Tittade på en nyfiken katt & såg en ekorre.
Väcker snö & istappar
glittrande vattendrag
Helt underbar promenad, nu blir det lite mat i magen. Kanske har jag en lunchdejt idag...?





Vinter i min stad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0