Hittade en blogg

Drivkraft -Linn Lundborg skriver:
 
"...... Stopp och belägg.
 
Det handlar om två saker: prioritering och planering. 30-60 minuter om dagen är vad jag behöver ägna min hälsa för att må bra. För att vara Linn och för att orka den intensiva jobbhöst som väntar. 30-60 minuter är ingenting om man ser till dygnets 1 440 minuter, men de gör stor skillnad när man lägger dem på rätt saker.
 
En långsam promenad i skogen tidigt på morgonen, ett snabbt styrkepass på lunchen eller en löptur direkt efter jobbet. Denna dagliga stund ska planeras in i kalendern som vilket avtalat möte som helst. Ett jäkligt viktigt styrelsemöte med mig själv är vad det är. Matlådor ska fixas och väskor ska packas och släpas för att göra detta möjligt. Inga konstigheter. Det är bara en vana jag måste komma in i. En vana tar som bekant ungefär tre veckor att skapa, så ju förr jag börjar implementera detta desto snabbare kommer det gå per automatik.
 
Någon form av daglig aktivitet blir mitt hälsomål denna höst. Med start imorgon, den 16 augusti......
 
Vad är ditt personliga hälsomål för denna höst?"
 
Mitt personliga översiktliga mål att vara hälsosam fullt ut!
Mer vad det betyder för mig ska jag prenta ner....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0