Krax

Börjar med ett citat från förskolan

Vid lunch bordet:
Tjej 1,5 år ropar mitt tillfälliga namn
- Hosta, hosta, hosta
- Ja
- Hosta?
-Ja vad vill du?
2,3 åring vid samma bord
- Men Susann, du heter inte hosta

Den lilla tjejen kallade mig det mesta som hon tyckte lät som mitt svåra namn. Sötnosen ar snart varit hos oss ett år. När hon väl började säga rätt blev hon tokigt generad. Hon bidrar till hälfen av mina påhittade namn.
Kärt barn har många många namn: Brosan (med brytning), Utha, Utta, Susan, Syysan, Su-ss, tutt-ann

Mitt hälso tillstrånd: Har haft hosta i några dagar, det tar mycket energi. Vet inte vart det kommer i från. Kombination av allergi, hästridning, vin, sena kvällar, lite sova sött,  badtunna, träning, cykling, bacillbomb till arbetsplats... ?
Köpte hostmedusin i appoteket idag! Hoppas hoppas! Passar bra att vila med bok nu... men var är hängmattan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0