Funderingar

Gymmet fick påhälsning av mig igår. Crosstrainer +  Just nu är jag så motiverad att jag tar mig en tur till gymmet i morgon med!
Har ätit lagade middagar, & hälsan har känts i hela kroppen. Godiset som fanns över efter min tjejhelg fick åka med till jobbet, närmare bestämt personalrummet! Tog inte en bit under hela dagen & frestelsen är förövrigt skumtomtar som alltid ligger i stora platsburkar. Men jag har inte nallat, bara  en idag... men ångrade den!

Min inställning till träning & hälsa måste ändras. Mina förändringar blir bara tillfälliga &  jag faller tillbaka till de gamla mönstren.  Funderar på vad det kostar att rådgiva med en dietist. Elenor, du har provat dietist va?
Är lite nyfiken på hur det skulle fungera för mig att få råd & hjälp av en proffisionell person.
Kan känna mig väldigt tillfredställd efter bara några få dagar med en nyttig period. Men blir det inte tillräkligt snabba resultat, så ger jag upp. Hur bra det än känns dagen innan, åh att jag verkligen känner lycka! Men det håller ju inte i längden! Åh när en dålig vecka ger bättre resultat så tappar jag modet! Eller när mina vänner som också har  "hälsotänk" ger sig på godis kan jag inte låta bli. Med det medvetna & undermedvetna tänket: Kan hon så kan jag!

Kunde ha uppdaterat för en timme sedan, men hittar inte ordet för det jag tänker på. Det handlar ju om att jag måste ändra min livssituation, vardagstänket.... Hmm, får sova på saken, kanske kommer jag på mitt ord!

Grubbel!! ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan!!



Nu sover Neila o jag har tid att titta igenom alla bloggar.

Dietist finns på vårdcentralen o kostar typ 80 el 100kr /besök. För min del så hjälpte det inte eftersom de kör med talldriksmodellen och den kan jag ju redan. Men alla dietister är ju olika så det kan ju varar värt ett besök. bara o ringar vårdcentralen! Kramar Elenor

2009-12-15 @ 16:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0