Chili con carne

image143Jag kände mig förkyld & då blev det en av mina STARKA favorit rätter- Chili con carne, stark & väldigt gott

400 g köttfärs
1 gullök
paprika, i olika färger
2 vitlöksklyftor
1 burk Vitabönor i tomatsåssås
1 burk kidney bönor
1 tsk Tomatpuré
½ burk Minimajs
ca. 1 tsk santa maria Chipotle Paste (en nyhet som blivit favorit)
Soya
Salt & Peppar
ev. chilipeppar





Bryn hackad lök i olivolja och rör ihop med köttfärs som du steker lätt!
Blanda mer bönorna, Chipotle Paste och/eller tomatpuré, blanda i soya & kryddor
Ner med paprika & minimajs skuren på längden, ta i vitlöksklyftorna och låt  puttra 
Servera med fullkorns ris och sallad!
                                                                 Jag åt bara avokado & tomater till


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0