Snart så

I väntan på bussen tänkte jag skriva lite. Är påväg till morgon träning, efter lättare förkylning. I söndags var planen att springa i grupp utomhus, men hade lite nästan obetydligt ont i halsen. Sedan har näsan runnit & snuvat. Nu känner jag mig redo för att köra ett cardiopass i cirka 4o min. 

I två veckor gick träningen verkligen bra. Det är då allt Känns bra. 
Nu sitter jag här igen, på en cykel. Försöker cykla lugnt... 

En del vänner & några inom träningsgrupper undrar hur man kan köra på en maskin I en timme. Jag gör sällan det, då jag haft lite för stor längtan att köra styrketräning. Men ibland så händer det, vanligaste tiden jag lägger är 15 som uppvärmning, 3o eller gärna 4o min. 
Tips för att förenkla de rastlösa nerverna att köra på under den tiden DU önskar uppnå. 

Se på tv (pricka in ett program som kör den tiden) 

Lyssna på poddradio (en av mina favoriter)
Träningspodden 
Maratonpodden 

Lyssna på bok 

Se film eller serie på din platta. 

Tänk på dina mål, träningsutsikter & för vem du gör detta? Skapa din målbild för att formulera den efter träning. 

Börja spåna på matsedel till kommande eller favorit frukosten inför helgen. 
Planerna planera. 

Just nu ser jag en serie på tv, ingen vidare men den håller mig kvar på cykeln. Vilket är perfekt!! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0