Tre veckor senare, inför Göteborgsvarvet

Den 21 maj 2o16, för snart tre veckor sedan startade jag mitt tredje Göteborgsvarv. Min tredje halvmara. 
Köpte startplatsen av en vän som hade kommit till insikt under våren att inte starta. Under hela förra året så ville jag starta även iår. Men jag tror att jag som ofta händer att jag hittade en undanflykt & denna gång handlade det antagligen om att ingen av mina vänner planerade att starta. 
Men jag kunde faktiskt inte släppa tanken på lopp & speciellt inte Göteborgsvarvet. 

Sagt och gjort, när Nadja skrev i april att hon hade startplats till en maraton & ett halvmaraton så nappade jag på det sistnämnda. 

Så den helgen i maj. Åkte till mina vänner som ställer upp med boende & fixar. Beställde sushi & förberedde mig på kvällen. Under veckan innan hade jag loppet i huvudet hela tiden och konstaterade att benen var rätt trötta. Handlade lite energi, en keps & underkläder. 

Träningen hade inte varit så himla förberedande. Som i vanlig ordning. Denna våren har varit tung & mentalt stressande. Tränade lite extra löpning efter jag köpt startplatsen, stretchade extra men inte så mycket som jag borde. 
Men kaxigt så berättade jag att klara loppet kommer jag att göra, men det kanske inte blir något person bästa. Vilket jag både vågade att tro på & planerade för det.  

Strategin talade dock emot, för jag var mer påläst än tidigare & egna erfarenheter påverkade. Så gick ut försiktigt, höll bra andning under stora delar av loppet, försökte tänka på hållningen & zick zackade ytterst lite. 

Mitt i detta skrivandet så måste jag sova, kroppen tvingar mig. Fortsättning följer... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0