15 km

När jag planerade mitt långpass inför söndagen så hade jag inget geografiskt mål utan det kollade jag upp på morgon tittade upp på maps hur långt det var till Ryd skogen. Sedan hade jag svårt att lämna lägenheten efter frukost gjorde matlådor & plockade undan.. 
Frukost, gröt med äpple, två ägg, juice & te.

Men plötsligt var jag ute för att springa. 
Försökte springa lite lugnare efter råd från alla möjliga höll. Det verkar som om jag äntligen tagit in lite tips & råd. 
Men svårt att springa långsammare. Jag trodde inte att det skulle vara så svårt. 
Tänkte också på hållningen, så både tempot & en bättre hållning gjorde min andning så mycket lättare. 

Att komma till Rydskogen var underbart, skön känsla att vara i skogen där mitt intresse för att springa började. Då gick det betydligt långsammare men jag njöt nog mer av upplevelsen nu. Bara milen kvar, tänkte jag med energi men ändå stressen över att det skulle hinna bli eftermiddag. 
Men försökte hålla nere tempot, mellan 3o -45 sek långsammare.
Utan klocka hade jag inte klarat det. 
Kändes väldigt bra i kroppen & andningen. 
Drack efter var femte km. 

Började få ont i höften mot slutet av varvet i skogen. Men det fick att springa, det blev värre med ljumsken. 
Sprang hemåt i alla väder, snöflingor, regn, sol och hagel. Fick stanna under ett träd. 

Men känslan att inte vilja komma hem var skön. Ibland även under korta distanser så vill jag bara hem. 
Det blev riktigt svårt att följa ett råd jag nyligen fick, att jogga ner. Ville ju göra 15 km springandes. Gick kanske bara 5oo meter efter stoppat klockan. Nästa fel var att inte stretcha så noga som jag lovat mig själv (& massören).
15 km på 1.29.05 
Lite för snabbt för att lugnt pass. Hur gör ni för att få till ett långsammare tempo? 

Försökte hålla i gång bene hemma & duscha varmt. Stretchade snabbt & blev bjuden på thaimat av Nina. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0