massageboll

Älskade lilla underbara pryl. I Väntan på att jag ska ha möjligheten att äga  en foamroller så köpte jag en massageboll med piggar för att av upp knutor & spänningar på mig. Då var det januari & det behövdes inte så många kvällar innan jag mådde prima i ryggen
 

Som en liten igelkott, som jag  använd flitigt. Casall rekommenderar den speciellt för händer, nacke, rygg och fotsulor. Det är tänkt att den ska få spända muskler att slappna av och stimulera blodcirkulationen. Jag har rullat igenom i princip hela kroppen inklusive ansikte och hårbotten. Hej blodcirkulation och avkoppling. 

Min naprapat var det som rekommenderade att köpa en, det var i december och i januari rullade den vidare till annan plats. Äntligen har jag en ny, inte lika bra men bra. Den stimulerar och hjälper fortfarande på det viset jag har behov av. Men utan piggar som triggar & hårdare boll. 

Det var success var mitt vänsterben och hittade flera punkter som triggade värken i knät och kände att det släppte. Under lördagen kände jag mig lyckligt rörlig i benet. 
Hittade vadmusklernas ömma punkter, jag trodde aldrig att jag var så trött och stel där. 
Höften och rumpan var ingen nyhet att de behövde sina omgångar, men vaden gjorde mig förvånad. Jag var i himmelriket, skönt men ont för musklerna helt enkelt. Självhjälp när den är som bäst. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0