Min inspiratör & träningslusta

De här känslorna går inte ihop, sitter med en galen förkylning i kroppen. Då är min träningslängtan som störst. Det är inte riktgt rätt tillfälle att vara så träningpeppad som jag är just nu. När jag inte ens orkar bära hem min lilla icapåse igår. Min kropp signalerar VILA! va? VILA!

Men solen strålar mot mig genom fönstret & fåglarna väckte mig i morse. Ni förstår suget va?

Vill tacka min vän Jonas som gjort att träningslängtan för mig är ett faktum. Började hitta mer tid till träning, lärde mig ganska långsamt att prioriera träningen. När han tränade löpning, så tränade jag gym. När det började bli väder för det så hittade jag till löpningen. Han är grym på sina maraton & göteborgsvarv. Tror ibland att jag kanske gör ett varv med honom, eller inte sida vid sida men...

Nope, har inte löpt nya löparskor. Men tack Marias & Jonas för presentkortet, ska kika på löplabbet "snart"
Fick ju även en pepp-tidning. Är bra läsning vid mina vilardagar som jag har just i skrivandes stund!



Om jag gör ett Göteborgsvarv är det även Sofies förtjänst. En vän som jag känt i 1o år. Vi firar 1o år, i år! Hon är för mig en tränings & friluftstjej. Tjejen man tältar med eller tar en fotopromenad. Saknar henne i Linköping!

Om träningen, just nu:
Tränade två sköna pass, måndag & tisdag. Jag tog det lugnt för min egen skull.

Träningen känns bara en aning motig innan man kommit ordentligt i väg, men jag vet vilken lycka jag kan känna under eller efter ett träningspass. Lite glömsk kan man vara när det blir omöjligt att påminna sig om hur mycket jag älskar träningen. Den känslan att känna sig frisk & stark.

Löpning ute, speciellt en vacker vårdag är ju så underbart med alla intryck. Fåglar som hejjar fram en i skogen.
Sprang milen ute i februari tror jag minsann att det var.  Hade lite små ont i ett muskelfäste, men så himla stolt jag kände mig. Milen, jag har gjort milen! Glädjeskutt.

Men har just nu springförbud & träningsschema från sjukgymnast. Det är visst en förkylning som hindrar mig från ett ordentligt träningspass & inte ens en promenad. Köket är långt bort en dag som denna.

Har lovat mig själv att köra mer härlig styka på gymmet, jag kan & ska forma min kropp. Göra mig redo för strand ´12. Så bli frisk, ta det lugnt & börja träningsnjuta!


Träningsklädd en dag förra året...





Kommentarer
Postat av: Sofie

Klart att du någon gång ska springa ett Göteborgsvarv, eller något annat halvmaraton! Det är en häftig upplevelse! Om jag klarade av det, så klarar du det!:) Varierad löpning ett par gånger i veckan, samt lite annan träning så kan du springa i Götet nästa år!:)

Träna lugnt, men hårt!;) Kram

2012-04-15 @ 08:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0