Om min löpning

Är lite besviken. Ställde en för mig en viktig fråga i en peppgrupp. Har puffat frågan utan resultat. Ibland är folk i gruppen som iglar. Hjälper varandra & jag försöker peppa så gott jag kan.
Men det är svårt att fånga med rätt ord & formuleringar. Plus att många är vänner privat. Det känns av, fast det ska egentligen inte märkas.

Min fundering: (som ja´garanterat kan hitta svaret på i google världen, eller i min samling hälsotidningar)
Hej peppvänner! Behöver lite tips till löpningen. Har just nu förbud + skadad tå. Kryckor just nu (har inget ned förbudet att göra) Men om jag får klartecken från sjukgymnasten så är jag anmäld till milen på blodomloppet! När/ om jag får träna igen, hur lägger jag upp löpträningen? Visst finns program på nätet? Appar för Android? Tack på förhand

Gör ett försök med min pepp-grupp nummer två!
Eller ni mina bloggläsare!


Blodomloppet 2o11


Kommentarer
Postat av: sanna

SV: Tack för peppen genom bloggen. Tyvärr har jag inget tips att ge dej om löpningen men googla på, vet att det ska finnas massor med träningsupplägg för att förbättra löpningen men vet inte vart.

Kram och lycka till med tån...

2012-04-01 @ 22:11:28
URL: http://www.sixbo.shapemeup.se
Postat av: Sofie

Jag säger: Börja att varva promenad med löpning- gå två km, springa en eller liknande. Övergå sedan till att bara springa, någon kortare runda tills det känns bra. Varva även med "löplekar", backträning osv. Sen ökar du stegvis din runda, så den blir längre och längre... Du kan även blanda så du springer någon lång runda per vecka, och några kortare...

Inga experttips kanske, men det är så här jag har gjort när jag sprang som mest. Jag längtar efter att komma dit igen, hoppas jag kan slippa alla dessa sjukdomar någon gång...

Kram

2012-04-01 @ 22:38:24
Postat av: Heidi

Förstår hur du känner! Ville så gärna kommentera men jag har noll koll på sånt tyvärr å inte känner jag nån i fejjanvärlden som kan hjälpa heller men tycker tipset om å prata med din sjukgymnast å tillsammans lägga upp hur löpträningen ska se ut e ett bra tips. Annars så be din sjukgymnast om riktlinjer, vad du får å inte får göra å lägg din träning efter det, kanske intervallträning funkar då du inte springer lika fort under en lång tid utan tränar flåset i små men energiska perioder å resten gång?

Håller tummarna att sjukgymnasten har bra tankar å ideér!

2012-04-01 @ 22:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0