Intressanta lopp i stockholm

Hittade
Intressanta lopp 2012:


21 april: Spring Cross
Vårens sköna terränglopp. Spring 6 km, 12 km eller 18 km på Norra Djurgården.
www.SpringCross.se

Maj och juni: Vår Ruset
Vårens löparfester för kvinnor. 5 km-lopp för i 16 städer från Luleå i norr till Malmö i söder.
www.VarRuset.se

23 maj: MilSpåret
10 km på en flack och lättlöpt bana på Djurgården i Stockholm.
www.MilSparet.se

2 juni: ASICS Stockholm Marathon
Årets kraftprov och årets folkfest. Anmälningar från 21 000 löpare accepteras.
www.StockholmMarathon.se

3 juni: Minimaran
Den stora löparfesten för alla tjejer och killar 5 – 17 år gamla. Mål på Stockholms Stadion.
www.Minimaran.se

12 juni: Parloppet
Tävla tillsammans – dubbelt så roligt! 5 km i Hagaparken. Två löpare bildar ett par.
www.Parloppet.se

14 juli: Jubileumsmarathon Stockholm 1912–2012
Lördag 14 juli 2012 är det på dagen 100 år sedan maratonloppet vid OS 1912. Jubileumsmarathon följer så nära som möjligt 1912 års OS-bana
www.jubileumsmarathon.se

23 och 25 augusti: Bellmanstafetten
Både en fest och en tävling. Landets största stafett. 5x5 km på Norra Djurgården.
www.Bellmanstafetten.se

1 september: Tjejmilen
Landets största idrottsevenemang för kvinnor. Naturskön milbana runt Djurgården.
www.Tjejmilen.se

1 september: Lilla Tjejmilen
Uppskattad löparfest för flickor 7-13 år gamla. Loppet avgörs på Gärdet i Stockholm
www.Tjejmilen.se

15 september: DN Stockholm Halvmarathon
Höstens största svenska halvmara! 21 098 meter genom Stockholm.
www.StockholmHalvmarathon.se

6 oktober: Tjur Ruset
Höstens tuffaste löparäventyr. 10 km genom krävande och delvis obanad terräng.
www.TjurRuset.se

14 oktober: Hässelbyloppet
Höstens skönaste och största 10 km-lopp. Flack och snabb bana. Plats för 6 000 löpare.
www.Hasselbyloppet.se


Hittar inte midnattsloppet i denna lista, det lopp jag klurar på om jag ska anmäla mig till. Har lovat mig själv....


Bild från cityloppet, 7 km i Linköping
Ser galet taggat ut!

sprang två lopp 2o11
Så stolt att jag hittat något att göra av träningen.


Kommentarer
Postat av: Josefina - STOR BLIR LITEN

Hej:) jag har anmält mig till ett lopp här i eskilstuna den 16e juni... det blir en stor utmaning, men jag ser fram emot den ;)

2012-04-15 @ 23:29:23
URL: http://storblirliten.blogg.se/
Postat av: Angie

Hade tänkt vara med på vårruset, men det krockade med lite annat den dagen. Får köra mitt eget vårrus istället. :)

2012-04-16 @ 12:08:45
URL: http://iwontquit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0