Dag 19

Den nittonde dagen, är idag!
Promenad & träning är på mitt schema.

Nu kommer det, min uppdatering om 1oo grymma dagar. Ni som följer mig flitigt vet att det har inte gått så bra med min hälsa. Mina 1oo grymma dagar börjar med en förkylning, jag som faktiskt inte varit förkyld på länge.
Ett annat "problem" i mina öron var att jag fick träningsförbud på just löpning. Det var att jag enda riktigt peppande var min anmälan till milen.
Besökte sjukgymnast & fick övningar.

Några veckors förkylning avslutades & byttes ut mot en skada på foten.
Dagen innan kände jag att nu är jag i gång på allvar... & jag sk träna efter mötet med jobbet!
Krachar foten under mötet.
Fotsulan och två tår gör mig helt & beroende av kryckor.
Efter en veckas hoppande var det ett återbesök hos sjukgymnasten. Vi små log åt min nya skada.
Tillsammans pratade vi igenom de övringar jag inte hunde prova med den onda foten.

Det jag har hållit ordning på är min kost.
Började planera flitigt, men efter vänskapen med kryckorna så slutade jag handla ordentligt.
Matlådor. Fortsatte med lågkolhydrat.
Stod stilla på vågen, var ledsen & hoppades på att det handlade om träningen.
NU har vågen börja röra sig åt rätt håll trots att jag inte kunnat motionera.
Älskart & nu vill jag träna. Hålla detta vid liv. MItt viktmål ska nås tills mitten av maj!

Mina positiva:
Träningsvärk x 2 på skuldror.
Två gymbesök
Promenader innan kryckorna.
Bra kosthållning
minus socker
Vågen är min vän
Levt som vanligt fast med kryckor & mindre träning

De negativa:
Förbud på löpning
Rehab
Stilla på vågen i 2-3 veckor, men det vände
Upp & downs
Kanske förlorat styrka (hur fort går det?)
Tappat lite mod & lust.

Har helt fantastiska vänner som stödjer mig!
Jag är tillbaka!


Back on the road







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0