11 september 2oo1 mina ord



Minns dagen då word trade center kollapsade. Vi var i stan (Sollefteå) när jag förstod att något allvarligt hänt. Tog mig hemåt, oförstående & förvirrad för att följa nyheterna mest via BBC.
Sedan satt i soffan i vår lägenhet som vi hittat att hyra efter vårat egna trauma husbranden. På något svagt sätt minns jag tv-bilderna & hur rör min familj var. Det var tunga dar, veckor.... Jag skrev dagbok, pratade med folk, funderade på var världen var på väg. Några månader senare träffar vi en kvinna som skulle ha jobbat på ett av planet, men hade bytt pass för att vara hemma i sverige.

Det blev lite av en känslomässigrepris när hänsdelserna i Norge var. Även om oron var mer personlig med norgeanknytningen.

Tänkte jag skulle plocka från nyhetsklippen & dagboken, men nu är det sova för min del!
Godnatt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0