Dag 2- sådan var jag som liten

Oj, jag kom till världen som pappas första barn & mammas första dotter. Skrek gjorde jag, pappa har berättat att jag hade kolik. De matade mig med kallt te, det fungerade på mig.
Nu önskar jag tillbaka boken om mig, men jag var 49 lång & vägde några kilon.
Vi bodde på landet utanför Sollefteå, sedan när jag var i två årsåldern så flyttade vi samma antal mil från stan, fast åt andra hållet. Det är det hemmet jag minns.
Min bror & jag lekte mycket fast det skilde 7 år. Han ställde upp för mig i vått & torrt
Jag var nog ganska snäll men busig, jag utmanade mina föräldrar.
Kan inte mamma & pappa skriva detta?
Glad, sprallig, nyfiken, framåt, charmig, envis, viljestark, kramig....
Jag gillade utmaning & äventyr. Som att rymma hemifrån på cykel eller klättra upp på hustaket med bonusbror efter mig. En orädd tös, det var jag det. Och det var då....
Djurvän, förutom den gången när jag klippte av Missans morrhår plus min egen lugg. Kanske någon annan vet fler gånger?
Älskade att vara på dagis, leka med kompisarna & mina underbara fröknar.
Jag var väldigt framåt tills skolåldern, då ser jag mig själv som den tysta & blyga lilla tjejen. Tog inte så mycket plats. Hade fina vänner med familjer som ställde upp för mig i alla lägen.
Mina barndomsvänner bodde i stan & några få på landet som kontakten blev mindre med när jag började
på Remsleskolan.
Mina föräldrar levde tillsammans tills jag var 9 år. Samma år blir jag storasyster till Marielle. Mitt liv blev hemma hos pappa & mamma bodde i Mjölby med mina syskon en tid.
Min skoltid var omtumlande. Jag hade det väldigt tufft med att förstå & lära mig vissa saker, men det har nog bara gjort mig starkare i stället för massa kunskap. Det fanns favoritämnen, faktiskt. Men de var praktiska, bild & form, idrott, teater & biologiläraren fångade mig faktiskt.
Vuxenlivet började lite smått när jag flyttade till Oslo 1998 & sedan var det gymnasiet hemma efter året i Sollefteå
Det blev mer om mitt liv, än hur jag var som person.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0