Dag 5 – Mina vänner, mina änglar

Mina vänner är guld värda & de flesta har en ängels tålamod. För trots att jag saknar er & vill ge er massa tid så finns det bara 24 timmar på ett dygn.

Mina fantastiska vänner är samlande i Sverige, men ibland känns ni så långt borta & min frånvaro för mig att känna mig långt borta från er. Tänk om Sverige kunde vara pyttelitet.
NI finns för mig & jag finns för er, det vet ni va?

Alla vänner är unika, alla vänner har jag olika minnen i från & alla är speciella för mig. Å det bästa av allt, vi kompletterar varandra.

Det finns nya vänner & det finns gamla. Det finns vänner för allt. NI är bäst för mig.
Ni är viktiga för mig, ni är viktiga i mitt liv.

Vänskap: Att finnas för varandra, vara till hands, peppa, skratta, gråta, glädjas med, äventyra, härliga upptåg, ärlighet, öppenhet, ställa upp, tro på varandra....

Vi börjar bli äldre, några av våra liv skiljer oss åt mycket. Självklart påverkar det vår vänskap direkt & indirekt. Vi växer, även om vi inte växer tillsammans. Men nära vänner i alla fall. Ni förändrar mig, ni hittar bitar som passar, mitt puzzel blir mer & mer helt.

Anna, barndomsvän som hamnat här hos mig.
Annelie, en vän från skoltiden. Ses, men för sällan
Alexandra, vän & kollega
Ann, en första fika på stan för några år sedan...
Carina & Helena, barndoms vänner, lever kvar i norrland
Elenor, Linköpingflicka som kommer tillbaka. Linköping 4-ever :)
Ellie, nyfunnen vän.
Ida, vän sedan livet på ön
Oskar, vännen som blev kär i Ida. Underbart par!
Jennie, hittad på en nyårsfest & nu bor vi i samma kommun
Alla Johan, ni är bra ni!
Jonas, en guldkille med massa träningspepp
Maria A. Vän & kollega
Mia Vän & fd kollega, saknar henne om dagarna
Maria
Marianne, från Norgetiden. Min norrlandstös som kan allt!
Gia & Meryem, glamortjejerna jag tog ner på jorden :)
Nina, min "gamla" Linköpingsvän
Sofie, min östgötska som jag saknar här
och andra Sofie & Sofia
Veronica, från skoltiden. Kommer närmare & närmare.
Therese, vi är vänner sedan snart 13 år.

 vill verkligen verkligen inte glömma någon, tänkte därför egentligen inte skriva namn. Men det kändes fint.
Ni är så värdefulla för mig, finner inte ord. Vad skulle jag göra utan er, ni är så himla fina.

Robyne & Marielle, mina systrar & vänskap finns!
Sonja, vi hittade varandra i några månader. Vi blev nära vänner, hon är från tyskland & bor i tyskland. Saknar henne så....
Ibland när vänner blir långt borta så tappar jag mod, svårt att finna lust att ha kontakten vid liv. Det spelar ingen roll hur mycket jag saknar & längtar. Det spelar ingen roll att jag tänker skriva eller ringa, det går bara inte. Men när det blir av så känns det inte så långt borta. Det betyder att jag tycker om för mycket, det blir för svårt att ha er långt borta. Det kan verka kallt, men älskar er i alla fall.

Mina stjärnor, ni är så vackra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0