Mina promenader

Nyårsdagen, måndagmorgon
Gick en skön promenad längst stångån 
9248 steg & 308 kalorier

Det var en del folk ute då, undra hur många som var ute för att det faktiskt var deras vana eller om det var det nya löftet!
För mig var det både och!  Fast den gamla vanan var ju från i sommras!

I torsdags träffade jag Sofie på eftermiddagen vi tog en stångå promenad tillsammans!
Passande på att prata om livet! Kallt ute, men värmade att vara med Soffan min! Vi avslutade med ett café-besök, så syndade jag med en kaka till mitt gröna te!

Igår  klev jag upp 7.4o & gick på vift i valla skogen, svängde tokigt & kom föra nära mitt hem igen! Vilken besvikelse det blev!
Så jag fortsatte in i skogen, där gick jag ensam... trodde jag!
När jag fick för mig att sjunga med i en refreng "How do u do?" (cascada-låt tror jag) så gick det plötsligt en karl fram för mig! Även om jag skämdes hade han nog inte hört mig... hihi
Hade han varit 30 år yngre & snygg, åh jag singel så hade det kunnat blir en Joey-replik, nästan! 
Var det någon som förstog det roliga? :)

Promenad resultetet blev 3561 steg & 131 kalorier
Snålt men jag gick ju en promenad i alla fall!

Tog en lugn & skön frukost, en krassemacka som jag har tjatat om sedan nyår (eller sedan jag var barn, det beror på hur man ser på det)
Sedan var det dags att åka till jobbet! Hade ju världens sovmorgon, den utnyttjade jag till att promenera!

image44

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0