Samtal från neurologen på Midsommar

På förmiddagen i fredags, på midsommarafton ringde telefonen. Jag hade varit ute & sprungit en fem kilometersrunda. Påbörjat förberedelser för att fira midsommar med vänner, mitt i ett lite olämpligt tillfälle ringer telefonen 

Ser snabbt att det kan vara min läkare. Hon jag haft god magkänsla av från första träffen. Läkaren som trodde på mig, på riktigt... 

Hon ringde efter sin nattjour. 
För att berätta för mig hur min mr (magnetröntgen) hade gått.  Det visade sig att.... 
Några av mina kotor uppåt bröstryggen och nacke har utbuktningar. Och en inflammation i höger axel. Det sa hon i korta drag. 
Har varit i kontakt med vc på grund av inflammationen men det blir något att ta tag i augusti. Just för att jag inte är smärtpåverkad, utan min problematik är känselbortfall, dommningar, känslig för kyla etc. 
Tog ett modigt beslut tackvare en god & klok vän. Jag blev förvånad över att jag skrev till kiropraktor igår & ringde idag efter ett svar på mitt meddelande. 

Så, ett Kiropraktorbesök blir det på onsdag. Lite pirrigt, men är full av positiva förväntningar. Ska bli så intressant. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0