Påskledig träning!

Efter ett dygn med mycket funderingar & tankar ville jag ge mig själv en nu chans att försöka med det som verkar omöjlig. Att leva hälsosamt med bättre balans. 


Har varit väldigt beroende av onyttigheter i en lång tid. Det har varit periodvis svårt att ta kommandot över sig själv i ett och ett halvt år. Då jag tröstat mig med mat, godis & vanlig choklad. 
Att inte äta socker under en dag är numera ett undantag. Och när jag klarat en dag, som är ganska självklart för de flesta människor så blir jag stolt. Fredag & idag har varit sånna dagar. 

Just nu är jag hungrig och sugen. Men jag vill uppriktigt inte ha. 
I morse längtade jag efter lösgodis, gärna ur ett påskägg. Men tackvare engagemang i köket och en lyckad träning. Så kunde jag avstå. 
Vilket är förvånade & jag är lite stolt. 

Fick till ett bra träningspass, jag vill väl inte skylla på allt omkring längre & lyckades vara där med fokus & glädje i 1,5 timme. 
30 min löpning 
6 km 
Men lite vätskekontroll som kort paus. Kände mig stark glad & jag framåt blickade. 
Körde kabelmaskin på benen. Olika sparkar

Sedan en rumpövning mot en bänk. Liggandes på mage & benen ska uppåt, stanna upp & långsamt ner. 


Dagens träning kändes fulländad!  
Det är ju inte svårt att hitta den riktiga känslan.
Men den satt långt inne. 
Och vet ni, normalt tränar jag inte söndagar. Kanske var det därför jag kände mig stark och snabb!! 
Nog med skryt. 

Hoppas er påskhelg varit bra! 
En skön, härlig & fin dag kvar av ledigheten. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0