All I want for Christmas is a PT

Andra mötet med personligtränare ledde till fredagsfys. 

Han verkar otroligt kunnig. Vi började med att värma upp i olika rörlighetsövningar för höfterna, axlarna & bål. Övningar jag inte trodde fanns. 
Sedan marklyft de blev riktigt snygga efter några set. Med stång och teknik, för att sedan köra med vikt. 
Frontböj, de gav sig också efter ett tag. Både med stången och 8 kg vikt. 
Kasta boll över en stång, började med fyra kilo men körde plötsligt med 8 kg. Han bedömde min styrka lite svagare. Hihi 
Jag fullkomligt nöjt. Jag log mig igenom passet. 
Sedan intervaller 
1 minut rodd 
8 gånger med boll över en box. Och givetvis jag över med ett ben i taget på en mellanstor box. Upp med bollen nära kroppen och kasta över boxen. 
Rodd och box gånger tre. Och nu var pulsen igång. I andra omgången i rodd skriker han, något i stil med: Susanne, du har ju saknat rodden. Bra!! 

Vilken kick!! Ett driv gav han mig. Bästa julklappen. Detta behövde jag! Med honom skulle jag snabbt nå mina mål. Och första målet är ju nästa månad. Under den svåraste månaden. Vill gå ner några kilon i vikt till min födelsedag. 
Det var två gratis timmar med personligtränare Jörgen. I måndags samtalade vi i en timme. Igår fokus på bål, rumpa och kånkande. Lyfta bära kånka och få kontakt med hela kroppen. För att få tillbaka min gamla styrka och bli hel igen i kroppen. 
Lever fortfarande på denna underbara kick. Det lyste om mig igår kväll. Och idag vill jag bara ha mer. Men det känns i benen. Och rumpan fick jag kontakt med. Härligt!! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0