Söndag den 14 augusti 2016

Jag försöker hitta glädjen igen.
Nästan dagligen letar jag citat & texter om att må bättre
Att tro på sig själv.

Börjar se ljuset lite mer nu. För precis ett år sedan förlorade jag hoppet om livet. Jag förlorade min bästa Anna och tappade glädjen till livet. Kände att jag tappade några vänner, förlorade kontrollen över livsstilen jag byggt upp.
Hittade tillbaka lite i våras, inte fullt ut men började känna lite glädje & gnista.
För att egen mötas av motgång. Nyheten att mamma lämnat jorden nådde mig & familjen.

Plötsligt tappade jag tron helt på nästan allt.
På ett vis kom ett lugn över mig, samtidigt blev det mycket tankar & ett stort moln av mörker ovanför.

Tappade kontrollen på mat, åt onyttig mat, godis & socker. Till en viss del hade jag förståelsen men jag blev ordentligt orolig när jag började gömma & ljuga om att jag handlat någon form av socker.
Jag som älskade att experimentera med mat & göra nyttig mat.
Jag som gillade att träna & röra på mig började hitta anledningar till att skjuta träningen.

Semestern kom & undanflykterna glömdes bort. Det blev en glädje att besöka gymmet eller ta en promenad.
Jag var på god väg. Körde igång med en kost jag hade koll på. Lchfkost som jag tog kontroll över.
Träning lyckades jag med, inte helhjärtat men lite & det kändes helt okej.
Men sedan kom sista veckan av semestern & sockert blev en ett behov som inte släpper. Men vet ni att skriva om det brukar hjälpa. Där av att denna text måste skrivas.... För att känna tillräcklig motivation att hitta tillbaka.
Hitta min balans till välmående.
Tycka om mig och mitt liv lite mer igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0