en bra träningsmåndag slutade i kaos.

Löpteknik med BABY runners i Linköping. Under hösten & vintern har jag undvikit att träna tillsammans med löpgruppen. Det har inte passat, eller känt mig förkyld eller prioriterat annat. 
Av någon anledning blev det lättare när de bytte plats att ses på fast måndagsträffarna var på rätt ställe, I vidingsjö skogen, nära mitt hem. Men i måndags blev det träff vid tannefors slussar. För löpteknik & övningar i olika trappor, under ledning. Så himla härlig stämning. Ordet löpteknik & solen lockade extra. Det var uppvärming, stretching för att öppna upp för andning, andra fördelaktiga övningar för ben bål, axlar, trappa med korta steg för att träna teknik, styrkeövniningar på gräsmattan, en trappa med längre steg. Tänka på hela hållningen. Tänka på att tänka. 
Avslutade allt efter 1 timme med ett stort leende på läpparna. 

Vi sa hejdå & skildes åt. 
Jag cyklade vidare, hem för att äta lite. Började med matlådor en måndag. Så sent efter två träningspass (ett kort på gymmet innan lek ute i naturen) har aldrig hänt...
Petade i mig middag. 

Ringde några oroande samtal, för att bekräfta en dålig magkänsla... Mitt liv tog en ny vändning i måndags kväll & veckan har blivit en sjukskrivnings vecka. Tisdagen tog jag mig till jobbet, men fick bli hämtad chockad & sedan dess har jag blivit väl omhändertagen av nära & kära. 
Det är förtidigt att berätta här om min förlust, men jag ber om en sak att ni som känner mig att inte skriva något offentligt.  

Träningen blev något krävande, vill ta mig dit, igår var träningskläderna på hela eftermiddagen men de användes inte alls. Träningen har blivit utbytt mot upplevelser i naturen. Det har blivit långa & många promenader i skogen, längst vatten.... Helt underbart! 

Klarar inte ensamheten. Det blir för mycket tankar. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

❤ Kramar i massor, Sofie

Svar: kram på dej, kompis
Blue Angel

2016-04-15 @ 13:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0