Förstår någon mig?

Dramatiskt rubrik, jag vet!
Historik: 1o november så började min högersidan att rycka, det började med "småtårna", sedan benet & fram för allt mitt knä vidare till armen & axeln. Även ansiktet kändes konstigt i december!
Andra symtom,yrsel, svaghet, svartnande för ögonen, gick snabbt ner i vikt, svårt att hålla kvar saker/ små människor, ryckningar, pirriga, handstilen är kaos, handen "lutar innåt".....
Nu är det "bara" svag hand, ingen återfunnen handstil & pirrig/sovande känsla i handen kvar.

Men de hittar ju inget på mina undersökningar.  Och de blir mest förvånade över mina symtom.
Magnetröntgen på hjärnan
EEG elektroencefalografi, är en undersökning för att mäta elektrisk aktivitet i hjärnan
EKG Hjärtat
ENeG/EMG, en undersökning på muskler och nerver i högersidan.
 
Den senaste var idag, kändes stundvis mycket obehaglig. Först fick jag träffa en sjuksköterska som tog hand om mig på ett fint sätt. Sedan kom läkaren för att sticka i mig, för att lyssna på mina muskler och jag hade fina värden.
Vilket är skönt, men jag får en känsla av ovisshet & blir mer orolig. För det innebär att de inte kan hjälpa mig. Och han tyckte att jag kanske borde tagit ett blodprov! Grattis, just vad jag ifrågasatt!
 
Mina vänner, min familj & jag känner oro! Det gjorde även personalen på sjukhuset! Men jag känner att det mer & mer rinner ut i sanden.
Börjar tro själv att jag inte kommer att få någon diagnos! Jag är ett mysterium som inte gillar vården!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åh stackare!!! Hoppas att du snart får svar!!! Styrkekramar!! <3

2013-04-11 @ 14:22:22
URL: http://pernillaalgerod.spotlife.se/
Postat av: Sofie

Hade de misstänkt något allvarligt hade de knappast struntat i dig...
Kan det vara stress? För mycket träning? Stel nacke eller liknande... ? Du vet jag hade yrsel/svartnade för ögonen/svimningsattacker för omkring fem år sedan... Gick igenom mängder med undersökningar, de hittade inget... Sen började jag av en slump gå till massören .. Hon fick loss spänningar i min nacke/axlar som gjorde att jag fick upp blodet lättare mot huvudet... Jag hade gått och spänt mig i flera år!Och guess what?! Det löste problemen!!

2013-04-12 @ 22:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0