Hur tänkte jag nu?

Undra hur jag fungerar? Firar viktmedgång med pizza, & motionerar i vinterkyla!
Har haft som mål när jag inte tränar gymmet så ska jag gå 3o min på kvällen efter jobbet! 3o minuter av ens vakna timmar är ju inte mycket, även om jag får mycket vardagsmotion. Men vet inte vad jag gör med kvällarna ibland, det blir inga 3o minuters träning i alla fall! Det haft inte blivit ofta under vackra hösten, & någon gång i livet (ganska nyligen) har jag sagt minst 1 timmes träning på helgdagarna. Har inte fungerat.... Vad är det som är så svårt? Vad gör man av sig tid egentligen?

Men i tisdags minsann, när sverige fick en snöchock då gick denna Susanne på en promenad genom stan i 50 minuter. What, det finns bättre kvällar för det!? Men jag är helt lycklig över att jag tog mig ut, som jag längtat! Jag blir envisare när det blir annan motgång! En motgång som jag inte hittat på... som snö, eller tid som inte finns. Igår blev tiden ett problem, jag tog hand om berg med kläder i går, från tidiga morgon. Lite för tidigt ringer min vän Johan & vill ha proffshjälp i klädval (jag är ju tjej). Lämnar kaos för att shoppa & fika med vänner. Men städas ska ju göras ändå. Längtade också grymt efter att träna... Så städning & en löptur på 30 minuter sen kom det gäster till mitt krypin för lite vinsmakande. Fullspäckad lördag!

Jag ska hitta motionstid i den tid jag nyss dejtade i... den tiden ska bli promenadtid i stället för soffmys.
Promenadtid i stället för cafébesök, eller träna med vänner.

Så firar viktnedgång med fet & sockrig kost dagen efter. När andra har vett att stanna hemma blir jag träningsenvis & drar mig ut! Kunde jag inte hitta bättre kost eller bättre väder så det blir idealiskt! Lite knasig är jag, eller vad säger ni?


Kommentarer
Postat av: Elenor

Vet inte vem som sa det men det är jävligt sant!!



Om man jämför en viktnedgångs-resa med att cykla från Kiruna ner till Malmö. Och när man nått målet i Malmö, belönar man sig med att åka upp till jönköping och cykla hela vägen ner till Malmö igen!!!



Ganska ologiskt, eller hur?!



Du är ju kvinna!! Du borde ju alltid behöva ett par ny skor/örhängen eller annat!



Kram Elenor

2010-11-14 @ 20:50:16
Postat av: Ida

Klockrent Elenor!!



Det ska jag lägga på minnet :)



Kör på Suss!!

2010-11-14 @ 22:52:34
URL: http://dobelieve.blogg.se/vagenhem

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0