Saknat mig?

Hmm, jag har inte riktigt varit i form att försöka! Trodde att denna sommar skulle vara som de två senaste!
För två sommrar sedan började min viktnedgång, jag skrev det första inlägget i bloggen 2oo7-o7-o7
Som ni förstår & som jag verkligen inser jag det gått i toppar & dalar!
I sommar har jag insett varför det inte är lika inspirerande att försöka i år som de två seneste åren!
2oo7, det var året då jag ville börja min vikt nedgång på allvar. Tidigare har viljan bara varit där & jag har aldrig försökt!
Det kanske låter väldigt tragiskt, men sanningen är att jag gjorde det för min skull men framför allt för mitt förhållande.
Jag behövde lära mig ta hand om mig för att må bra i förhållandet & känna mig attraktivare!
Det året minns jag väldigt positvt, godis försvann ur mitt liv, jag lät vänner & familj veta så att det fanns bra stöd.
Jag gick mycket, åt nyttigt & kände detta är rätt! GI-metoden var den som fungerade!
Det var året jag gjorde det för pojkvännens skull, kan man säga!

2oo8, det är lättare att komma igång under semestern, det insåg jag under den förra sommaren.
Jag blev singel på våren, kring midsommar flyttade jag till egen lägenhet. Det var några tunga veckor, men innan semstern var slut kom jag ingång med min egna hälsa igen, jag kom tillbaka!
Då var det singellivet som peppade mig & som jag minns det var det toppen av min insällning till ett hälsosammare liv. Det var inte lika lätt i ett samboförhållande! Gi-metoden finns i bakhuvudet även där! Det är inte alls svårt egetligen!
Probemet är när jag väl fuskar tillåter jag mig själv att fortsätta fuska ett tag, innan jag får panik! Ibland hittar jag fokus, ibland inte.
Med vänner kan jag tänka, kan hon så kan jag ta denna glassen!
Men sommaren är enklast, för det finns tid & ork att laga rätter som är nyttiga. Åh ta långa promenader!

2oo9 året som jag bara inte försöker. Nu pratar jag sommar....
Jo jag försökte, åh försökte.... drack naturdiet bara för att komma igång! Men jag tog mig inte tid att röra mig lika mycket.
Efter totalstopp på vågen & jag hämnade över en gräns jag inte legat på under de här tidigare nämnda åren! Över 63,5 kg. Jag förstod inte riktigt, & började gråta i telefonen med en god vän. Det tog några dagar att komma till insikt.... just att jag med ett fysiskt jobb måste röra mig så mycket mer under min semester! Vilket jag inte gjort! Någon långpromenad i veckan, men egentligen inte mer än under en vardagsvecka!
Under en arbetsvecka går jag ca 12000 steg per dag! Det har jag absolut inte gjort under sommarn! Gick jag en promenad en vardag kunde räknaren hämna på helt fantastiska siffror!
En annan insikt denna sommar blev varför det inte är lika peppande längre, det finns inget som peppar mig!
 2oo7, samboförhållandet, för min & hans skull! Överlevnad!
2oo8, SINGELLIV! Nystart, bli snygg & kanske retas lite med exet! Det bästa av alt, jag kan styra vad jag vill äta & tillaga!
2oo9 fortfarande singel, men mer attityd! Vill män ha mig, ta mig som jag är just här & nu! Men jag vill endå gå ner i vikt... Hur går det ihop!?
Att jag dessutom fått höra av en person som betyder något för mig "Hon väger några kilo för mycket" över mitt huvud gjorde inte saken lättare. Det blev inte vändpunkten i år, på gott & ont!

Dags att börja hälsoblogga igen, detta år kanske att börja jobba är nystarten!


Kommentarer
Postat av: Meryem

Ja det är som vi pratade förut gumman, du har ju fått bättre självförtroende och tänker istället "han får ta mig som jag är". Vilket är helt rätt tycker jag!!! =). Take it easy så ordnar det sig ska du se ;), det är inte många x-tra kilon vi pratar om här. Eller gör som jag, deffa om du har psyke för det. Men det är tufft som sagt!



I like you the way you are gumman =). Puss puss <3

2009-08-02 @ 21:40:21
URL: http://boootylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0