Fisk à la Provence


600 g vit fiskfilé, t ex gös, gädda
Arla smör-&rapsolja
1 fänkål
2 vitlöksklyftor
8 körsbärstomater
1 tsk örtsalt
2 msk hackad färsk timjan
2 dl Arla Köket crème fraiche gourmet saffran & tomat


Gör så här

Klipp till 4 rejäla ark av aluminiumfolie. Vik dem dubbla, pensla dem med smör-&rapsolja.
Dela fisken i 8 bitar. Skiva fänkål, vitlök och tomat. Lägg grönsaker och fisk på folien. Krydda med örtsalt och timjan. Vik ihop paketen ordentligt så att ingenting kan rinna ut.
Lägg dem på grillgaller och låt fisken baka ca 15 min. Öppna paketen och lägg på en klick crème fraiche. Servera med kokt färskpotatis.

Tips! Istället för att grilla kan du baka paketen i 225° varm ugn ca 15 min.

Mina kommentarer: Det var gott med creme fraiche saffran & tomat, med tror det skulle vara godare med en annan som t ex. franska örter eller tomat  & basilika! Detta receptet är ett måste att prova för den som gillar fisk!!
Jag använde mig av sejfilé & lax! Mycket lyckat!!

Recept från Arla



Kommentarer
Postat av: Sofie

Nagot annat som ar gott ar att gora liknande med fisk i folie, men du har i lok, tomater och morotter ocksa-samt lite dill och goda kryddor!:)



Eller fras upp paprika, lok, zucchini, svamp, vitlok- hall over en burk kokosnotmjolk och i med skuren fisk, som far koka till det ar klart! MUMMA! :)Kanske servera med ris eller nudlar...



Varan favvotmat har nere just nu ar stek, perf mat ju! Slang in den i ugnen nagon kvall nar du anda ar hemma... ha massa applen, lok, morotter, citron pa och runt om... Efter nagra timmar ar det klart och da har man mat till flera dagar! Kanske kokt potatis till och broccoli, plus de gronsaker som var med den in i ugnen! Och sa nagot sas till forstas! :) Som sagt, iallafall varan favvo just nu! Praktisk och gott och inte alls onyttigt! :)

2008-09-08 @ 07:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0