Veckan som gått

Har en heldel läsar men får så lite kommentarer, så ibland undrar man varför man bloggar!
Men ska berätta lite om veckan, läs om du vill & kommentera mer än gärna!

Har tränat alla veckodagar i form av promenader i regn & rusk!
Det känns jätteskönt.... jag ar också kommit i säng på bättre tider! Sedan att min första pojkvän -99 har börjar höra av sig & väcker mig är en annan historia! Dags att stänga av telefonen helt på nätterna.

På onsdagen bjöd jag Maria & hennes Lukas på middag, tacogratäng med sallad
Vi hade det väldigt mysigt.
På kvällen var jag på gymmet, jag börjar stortrivas på gymmet!

Sedan kom torsdagen, åh det blev dags för blodomloppet!
Jippi, det regnar!
5 km med väldigt höftont & regn, men med glatt sällskap!
Har testat att picnicka i regn, det var massa gott som Ica bjöd på!

Fredagen bjöd på övertid & på kvällen blev det partaj hos min vän Maria!
Popcorn krig & läskiga skämt! En flaska vin & lite till så gled vi ner på byn.
Mötte upp söta Jennie vid tåget & senare även Nina. På Harrys fann vi Sandrah!
Vi blev ett härligt gäng! Jennie & jag somnade sött vid 5-tiden!

Lördagen blev picnick i det gröna tillsammans med Jennie, Anders, Stefan & jag!
Baugetter, dryck & godis (skulle varit jordgubbar)
När jag lämnat Jennie vid tåget gick jag till hamnen. Där var ju Maria & Lukas, vi gick omkring lite.
Gjorde ett halsband hos Pär, köpte glass & ballong!
Det blev en heldag ute i fina vädret!
Min lördag kväll blev lugn, med skogspromenad, salamisallad & film! Perfekt hemma kväll ensam!
Läste lite bok.....

Sov sedan!
Idag är en ny vacker dag!

Åh plötsligt händer det!

haha
Jag hade som plan att trotsa min hyresvärd genom att låna en grannes nyckel till källare/tvättstuga för att kopiera! Eftersom jag haft megaproblem att komma ner i min källare åh även förtråd! Jag har även blandad in hyresgästföreningen i frågan. Men IDAG så låg en nyckel vid dörren :)
Toppen Toppen.... Vilken tur att han guben hann före mig! Ska bara se till att den fungerar!
Nu ska jag handla inför dagens middag, Kram

Träning & städning

Har haft en bra, men stressig arbetsdag! Men ofta blir sådanna dagar ändå bra i slutändan, för på kvällen har jag en annan ork!  En vilja att fixa & ordna hemma.
Efter jobbet hade jag lite ont i huvudet, vilade & sedan gick jag en promenad tillsammans med Sanna. Efter det gick tiden i effektivitetens tecken, gjorde mat & diskade undan! Har packat upp & nu ska jag lägga mig i god tid! Därav inget spännande bloggande!
Känns väldigt fint, är på fin fint humör!

Mina damer & herrar

Nu tänkte jag då presentera vart jag varit på vift. Den helt underbara resan bar av till Italien, mer exakt Milano stad! Så Matilda kan sin sak, mode (& geografi). Hon gissade i mitt senaste inlägg på Italien eller Frankrike, åh det var ju så rätt! Har du varit i Milano, Matilda?

Milano var helt underbart fin, vacker & historisk. Tillsammans med mitt sällskap Stefan var jag vid sjön Como med tillhörande stad & i den miljön njut jag till fullo! Det var så himla fint! Känner mig tjatig, men kort sagt i Italien trivdes fin fint!

Katedralen Doumo, Milano

Min underbara weekend

Min helg blev fantastisk, helt obeskrivlig & jag känner mig som en ny människa! Det har varit ett litet äventyr & jag längtar redan tillbaka.
Vädret har varit skönt & det blev brända axlar av den varma solen. Jag har sett helt facinerande byggnader, vacker natur & fina städer. Åh njuter av mina bilder! De finns redan lite offentliga, men 785 bilder tar en stund att rensa!
Men jag tänkte vänta lite till med att avslöja resmålet! Vet inte om jag är redo att berätta, tjihii....

Hem ljuva hem

Snart är jag hemma efter ett underbart äventyr, jag kan garantera att jag haft det bra! Blev sugen på att testa mobilblogga när man ändå ska hålla sig vaken! Hoppas ni haft en bra helg, kram

Weekend

Du vet, inte var.. men jag vet! Åh du som vet, det är en hemlighet!
I morgon ska jag åka bort, det blir en liten flygresa! Längtar.... om ett dygn sover jag på en annan plats, på en annan ort, kanske i ett annat land!
Nu ska jag krypa ner i sängen & drömma mig bort!

Ha en fin helg, mina fina!

Glädjetårar!

Känner fantastisk lycka, är så himla glad för hennes skull! Mina känslor blev överväldigade! Liten tår singlade ner...
Jag hittar inte ord till detta, men det handlar om att min lilla söta Robyne har fått besked om att stanna i Sverige. Vilket har sett väldigt mörkt ut i mellan åt, som jag skrivit av mig om i tidigare inlägg. Då fanns det inte mycket till hopp... men en liten gnista fanns ändå hos mig!
Vi blev väldigt glada på varsitt håll i landet! Lycka!

"one step closer to being Swedish :) thank you for all the support!" /Robyne

Aj, onda kropp

Har feber & en värkande kropp.
Gick hem från jobbet tidigare idag & blir dessutom hemma i morgon! Men hoppas jag orkar med onsdagen, för då ska vi ha en intressant studiedag som jag absolut inte vill missa.
Ska ju dessutom på en härlig semester i helgen, längtar!

Väntar med att berätta mer, en liten stund! Någon dag så där!
Nu ska jag sova, bli friskis!

Skogspromenad

Gick 5 km spåret i dag på förmiddagen efter att haft god nattvila & väldigt bra frukost!
Sammanlagt blev promenaden på ca. 7 km, känns väldigt bra
Skulle gå imorgon också, men då ska jag jobba extra & "jobba extra" på onsdag, studiedag!
Känns synd att träningen blir lidande & i helgen är jag borta torsdag- söndag!
Resan känns väldigt bra, det ska bli skönt!

skönt att ha helg

Jag har haft en väldig skön helg. Började fredagen med att göra mysigt hemma & sedan satte jag mig ett glas vin!
Kvällen blev ganska sen, men det var det kanske värt!
På lördagen tag jag det lungt på förmiddagen, för att sedan vara barnvakt på eftermiddagen.
Jag tog barnen till Valla för att leka & titta på djur, mötte även upp Maria. Vi hade det jättemysigt tillsammans!

På kvällen hade jag sällskap, ännu mer vin!
Denna kväll kom jag i säng skapligt & sov länge. Åt en mumsig & nyttig frukost! För att sedan ta en promenad i skogen på drygt en timma! Underbart!

Annars idag har jag tagit på lungt, lagt ansiktsmask, vilat lite & har just precis ätit paj!
Måste nu leta efter en väldigt  viktig sak....

Hoppas ni haft en lika skön helg som jag!

Vårfest

Historiens första vårfest blev lyckad! Föräldrarna var kanon, helt toppen!  Vi hade venissage med barnens konstverk, det fanns korv & fika att handla. Familjerna hade picnic filtar & paraplyer.. det var ju regn i luften & regn blev det!
Ganska mysigt hade vi tillsammans!
Väldigt lyckad eftermiddag, älskar att bara få vara med föräldrar & barn! Lära känna!

Personalen fick en liten fin blomma till att ha ute, jättefin!

Kursdag

Var på en intressant hela dagen igår! Det var väldigt inspirerande för kommunalsräkning!
Jag är jättepeppad som förtroende vald i arbetslaget!
Nu är det dags för en ny arbetsdag, som blir en lång en. Blir glad om jag är hemma om 13 timmar :P

Beundrar

Min kusin en utbildning på Tillskärarakademin i Göteborg. Har just sett länken med modevisning som jag tycker att flera av mina vänner borde intressera sig av! Jättefina kläder & min kusin är även modell till en av hennes egna dressar!
Känner mig stolt över hennes talang, drömmer mig bort! Kanske kan hon hjälpa mig en vacker dag!

Min lilla fest

Att bussar (& mig själv) inte går att lita på fick jag erfara även i Lördags. Men fick till sist möta upp Ida vid resecentrum. Det kostande mig skavsår & oss tid :)
Vi gick till stan tillsammans. Första stoppen var bröllopshuset, där vi utförde ett spännande uppdrag. Verkligheten närmar sig med stormsteg...
Vi lunchade också på stan, innan vi gjorde det sista ärenderna före det var dags att gå hem till min lilla vrå.

Jennie, Linnéa & Stefan åt middag tillsammans med oss
Helt underbart mumsig mat med gott vin

Sedan kom Ann & Marcus med sittt härliga partyhumör! De gav mig en liten inflyttningspresent, ett liten söt krukväxt & ett vykort med vargmotiv!
Det blev en väldigtr trevlig fest hos mig, Sanna, Gia, Maryem & Nina kom också hem till mig. Det blev ett blandat & härligt gäng! Utgång blev på Sliver/Harrys/Riva & det var folkmassa som vanligt!
Love my friends, godnatt

Arbetsdag

Snart är det dags att ta tåget till jobbet, jag vill bara mysa ner mig under mitt underbara täcke. Gick en skogspromenad på 5 km tillsammans med Sanna! Det var skönt att komma ut, åt frukost & somnade om en liten  stund. Ville absolut inte kliva upp! Känner mig lite besviken på livet just nu, men vet att ärlighet varar längst! Att släppa ut vad man känner måste göras ibland & i helgen har det gott som en röd tråd. Vilket är väldigt nyttigt!
Tack till alla mina vänner för att ni finns!
Slutar sent idag, får se vad man lyckas göra ikväll!

Underbara Ida

Jag har en väldigt bra vän som heter Ida.
Det är en viktig tjej i mitt liv & helt underbart stöd!
Denna helgen har vi spenderat tillsammans & med andra härliga människor!
Min tjej kom igår & den vita är beställd!! Så himla skön känsla, vad tiden kommer att gå fort nu!! Overklighetens overklighet.... längtar!!
Beställningen gick fort, smidigt & bra. Snart är det min tur!

Fina blivande fru Ida

Farlig lokaltrafik

Dagens busshistorier: Min vän Maria tog en tidig stadsbuss för att inte missa sitt första färdmedel (swebusexpress) på sin romantiskaresa. Men lilla stadsbussen gick sönder & körde sedan tappert men långsamt. Men Maria hann i tid (som om hon hade tagit bussen efter)

På min buss mellan resecentrum & mitt hem föll stora stora "backspegeln" hos chaffören ner. Pang sa det... ungefär!! Ojsan, tänk om jag hade stått där! & vem får 7 års olycka, chaffören och/ eller vi resenärer? hihi
Vi kanske kan dela upp oturen på alla. Bussen var ju rätt så packad!!

Var på en liten shoppingtur inför min lilla helg. På bussen hem läckte bussen vatten & man kan tro att chafförerna idag har snott bussarna... huga vad galet fort de kör :)
Dessutom fanns en söt & märklig gubbe på bussen...

Ikväll tvättar jag tvätt.. fick låna nyckel av Petra. Nu har jag blandat in hyresgästföreningen också!! Tror nu något händer??
Nu ska jag göra tjusigt här hemma!

Längtar tills morgondagen

Veckan tog slut

Inledde veckan med träning & kände hur duktig jag var! Toppen, vilken lycka....
Hmm men har inte haft tid för mina söta vänner på msn & mitt hem får inte den tiden den vill! Åh min kropp för inte sin skönhetssömn, men jag har det rätt så fint ändå!
Ondagen var en väldigt trevlig dag, var med Gia hela eftermiddagen för massa snack & fikarelax!
Sedan var jag bjuden på mysig middag & kom hem väldigt sent, pömsigt blev det!

Nu sitter jag hos Maria som snurrar runt i sin lägenhet, för hon ska ut & resa med sin babe ♥
Packar & pratar i telefonen, medan jag sitter ensam! Men jag klarar mig, ska försöka komma hem snart!
Sötaste tjejen är nervös! Förstår hennes känslor!

Längtar väldigt massa till min helg. Min Ida kommer för att tillbringa tid tillsammans med mig & ett gäng vänner kommer för liten fest hos mig! Underbart! Gillar livet!

Puss & Kram

Helgen i bilder

Fredagen tillbringades hos Jennie i Norrköping tillsammans med Maria. Eric & lilltjejen var oc´kså med under grillningen av hambugare! Mumma...
Kvällev blev väldigt bra, med perfekt sällskap!

På lördagen firande ett tjejgäng min kollega Petra, Hon bjöd på middag & pannacotta till efterrätt
Sedan var det time för utgång på Harrys hemma i stan.... jag stannade inte så himla länge :)
Två roliga kvällar denna helg, jag har det ganska bra jag...

1 maj

Min första maj var toppen, klev upp & tittade lite på tv en stund! Sedan tog jag en promenad till Tornby för att fixa lite smått. På vägen hem blev jag bjuden på lunch med hos Maria & grabben. Tusen tack :) Pratade en stund med en barndomsvän, sånt är uppskattat!
Åkte sedan hem för att göra mig i ordning för en helkväll i Norrköping! Det blev en mycket trevlig kväll & natt i grannstaden, den natten tänkte jag återkomma om eftersom nu börjar det snart bli dags att göra sig i ordning för denna kväll!