Energi Kick

Det var svårt att hitta en rubrik just nu... Det var mina spontana ord!!

Jag tar den långa historien!! I våras sökte jag ett jobb på en Förskola som ska öppna i höst!!
Det var ju dags att söka nya jobb eftersom mitt vik på Ekorren börjar närma sig slutet! Så jag sökte ett jobb som tyvärr inte gav respons... just då!!
Innan min tur till Norrland skickade jag ett vanligt mail till samma förskola... hoppet hade inte lämnat mig än!!

Igår ringde de & kallade på intervju!
Mötet skulle vara på Ikea (i går var budet biblioteket) & jag tog mitt dit!
Lite småkomiskt att gå på jobbintervju på Ikea, när det inte är ett ikea jobb man sökt!!
Det var ett annorlunda samtal! Inga vanliga frågor utan mer enligt ett formulär!
Efter samtalet ville  de prata själva, i 5 minuter!!

Jag var inte alls nervös! Mina 5 minuter gick fort!
"Vi vill ha dig"
Minns inte alls min egna reaktion!! Men åh vilken lycka!!
Det blev verkligen en energikick, jag fick dunder bra självförtroende!!
Lycko rus :)

De jobben jag sökt genom tiderna & de allra flesta har man faktiskt velat ha! Åh på något underligt vis har man fått de, fort går det också!! Men ändå blir man förvånad!!
Jag får de utan att blinka- Lycklig!
Minns
förra gången när jag sökte till Ekorren det var januari 2oo7, gud vad tiden går!

Det är i alla fall ett halvårs vik på 100% som kan bli länge! Jag är insatt i stället för en förskollärare!
Dagiset öppnar portarna för oss "fröknar" på måndag & barnen vackan därpå!!
Det blir också min första seriösa anställning som jag får ta ansvar på ett nytt sett! Underbart, jag längtar!
Ska bara lösa mitt andra jobb... Sugen på att vicka för mig?

Kommentarer
Postat av: Sandrah

G R A T T I S !!! Det var du verkligen värd!! Får du jobba ihop med Mia nu då eller? Glad för din skull... Det behövde du nu!

kramar

Postat av: Elenor

Super duper Grattis!!!!



Jag vet ju själv hur lycklig man blir.. Kna bara säga Grattis o kramar om dig!!

2008-07-31 @ 00:17:49
Postat av: Sofie

YIHAA! Dar satt den! ;) GRATTIS till jobbet vannen! :)

2008-07-31 @ 01:18:00
Postat av: Sessan

Grattis Suze! Va roligt för dig... =) Jag vill ha ett nytt jobb nu... börjar känna mig rastlös, haha!



PUSS

2008-07-31 @ 13:40:30
URL: http://sessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback