Lite om det & lite om annat

Är utan min egna dator, den är trasig & väntar på budet från Expert. Har lånat dator av en snäll kollega & blev så glatt förvånad att det var en exakt likadan HP, som jag har/hade. Ville ha en liten bloggpaus, men kommer att skriva ibland när andan faller på. Låg i sängen & surfade nyheter från min gamla hemstad Sollefteå, ett 3o-tal personer inblandade i slagsmål & aftonbladet. Det får mig att minnas ett nyår då vi hade Sveriges största bråk (enligt media), i relation till innevånare. Väx upp! Det var väl det jag ville skriva.... jag får ju inte hemlängtan direkt.
Har varit lite extra stolt över mitt Sollefteå, men mer om det i ett annat inlägg!
Min vän Anna som flyttade ner till Linköping förra sommaren & ibland pratar vi minnen! Vi minns ofta samma saker, men Anna minns lite mer än glömska lilla jag!
Det är mysigt att ha en Sollefteåvän här så man kan minnas tillsammans. Platser, vänner, saker som vi upplevt, förändingar, händelser nu...
När vi åker till Sollefteå så åker vi hem, hem...
För hem för mig är Linköping, för  Anna är hem till föräldrarna i annan stad än Sollefteå
Vi är stolta att filmen I Rymden finns inga känslor spelades in i Sollefteå & andra städer i kring.
Den filmen gör mig såå glad & rörd! Och en annan film håller på att bli film.. lite i Sollefteå... mer stolt, yes!
Bara lite hemlängtan, bara i bland, ganska sällan....
Ellie & Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback