Minnen

En väldigt nervös 16-åring flyttade till Oslo för ganska många år sedan, året 2oo8-o9 Mitt mest utvecklande år som tonåring. Om dagarna jobbade jag med massa goa barn. Men det var ibland mycket tufft. Upptäkte Oslo på min lediga tid & hjälpte till med smink till olika dansgrupper. Oslo är en underbar stad, men så trevliga & vänliga människor. Min faster med familj fanns vid min sida & det är min faster som tog mig till Oslo. Fick vänner & hade ganska mycket kring mig. Älskade det livet & det gjorde att jag växte lite till...

När året var slut så var det dags att ta tag i det verkliga livet. Läsa lite gymnasium kanske, mognade in i studerandet väldigt sent. Men tog studenten våren 2oo2 trots allt. Den sommaren jobbade jag på ett äldre boende, men jag hade också sökt en ny tjänst i Norge.
Det blev Oslo augusti 2oo2, & det finns inget att ångra med den resan. Anna, min vän från sollefteå följde med men stannade bara några veckor hos sin familj. Valde att flytta hem till vårt norrland igen. Men under min tid, det var då jag lärde känna mina fina vänner. Det var då jag blev mer & mer den jag är i dag. Jag är så lycklig över det året & det människor jag lärt känna genom den tiden.
Vi hade så himla mycket internt under våra galenskaper ihop
"Du kan stelle en stol på mig" (du kan lita på mig)
Jeg elsker er mina englar!
Fick stå & bli narrad av en clown på cirkus scott
Sminkat dansare
Tagit i hand på den dåvarande statsministern Kjell Magne Bondevik
Sprungit Karl Johans gate upp & ner
Vi har tiggt rosor
sjungit karaoke, julsånger på sommaren, ylat schlager
gjort egna drinkar
ätit påskägg på sandstrand
sjungit julsånger på sommaren
skrivit på varandras kroppar
luffarshack på mage
pyamasparty
cyklat till Oslo från Snaröya
badat med kläderna på
Kunde inte spara bilder från facebook,
så detta blir bara med en massa spontantext
Vad minns ni från tiden i Oslo?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback