Film: A Cup Of Love

Åh vilken underbar film, många olika livsskildringar. Olika vinklar av kärlek. Jag får ännu mer romantik i mitt huvud! Morgan Freeman gör en sådan bra roll, som ser hur kärleken ger intryck i sin omgivning. Jag skulle behöva Morgan i mitt liv, som ser det jag missar, om jag missar något! Jättefin film, men med inslag av otrohet. Vilken är trist i filmen så egentligen är så bra på alla andra sätt. I Boken jag läser just nu (min andra Läckberg) är det otrohet, är det mycket otrohet i verkliga livet också?  Funderade på det igår kväll med boken i handen, men nu var det egetligen filmprat! A cup of love är en söt film med mycket tankar & funderingar.

Ord från www.Lovefilm.se
Kärleken i alla nyanser utgör nerven i denna romantiska komedi, som utspelas på och runt omkring ett populärt kafé i Oregon. Här möter vi den lokala författaren och professorn Harry Stevenson (Morgan Freeman), som ser hur kärleken påverkar stadens invånare. De förälskar sig, bedrar varandra och drömmer om att drabbas av den stora kärleken. Inte ens Harry själv kan stå emot Amors oberäkneliga lek med människohjärtan. Öden flätas samman till en bitterljuv och smått förtrollande kärleksfilm i stil med "Love Actually". Regissören Robert Benton, som vann en Oscar för "Kramer mot Kramer", för oss fram, med säker hand, genom denna hyllning till kärlekslivet - som inte lämnar någon oberörd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback