Funderar!

Det är ju så här att jag har något att berätta för världen, men finner inte riktigt ord på rubriken för det underbara som håller på att hända. För min del händer det ganska ofta att jag tappar ord för vad jag vill få sagt, men denna gång söker jag bara efter det perfekta ordet. Det får vänta helt enkelt... jag har ingen tid att passa! Nyfikna?

Fredag, en mycket trött fredag med vin & Idol. Efter en fredagsmysig arbetsdag med lite adventspyssel, så var jag väldigt trött....
Somnar tidigt, åh det var välbehövligt!

Vaknar tidigt på lördagsmorgonen, kliver upp ur sängen & myser ner mig i en soffa för att läsa min bok PS. I love you. Får sällskap av en liten tjej i soffan, hon är väldigt mjuk & gossig. Saga heter denna lilla filur som puttade ner boken varje gång jag la i från mig den. Söt kisse, men hon får mig att nysa...


Lördagen fortsätter hemma i stan, jag städar lägenheten. Börjar med att skura badrummet, vilket skitgöra. Även om det är frächt & fint nu. Det borde vara förbjudet att flytta ur en lägenhet utan att ha rensat dusch-& handfatsavsloppet? Eller förbjudet att nästa hyresgäst ska behöva göra det! Hugaligen, åh en av mina vänner gjorde det när hon var gravid, det skulle ju bara inte gå!! Omöjligt!
Hela min lägenhet fick en städomgång, & julfint också! Himla skönt att få lite vettigt gjort! Gick på byn, städade mera hemma & tvättade kläder. Skulle varit barnvakt egentligen, vilket hade varit mysigt! Men Susse löste det i alla fall.
Nina kom förbi mig efter jobbet, Maria & Madde, tittade också in hos mig. Vi gick vidare på fest hos Jacob, där vi fick uppleva frågesport & trevliga människor. Harrys blev det sen! Trevlig kväll, må jag säga!

Idag söndag, rensat tidningar & antecknat julidéer. Nu ska jag en tur till stan, hitta lite julfint! Jag hade ju inga lampor till ljusstaken & bara tre ljus till adventsljusstaken, det går ju bara inte!
Just det, igår hittade jag julklappar! Har jag någonsin köp så här tidigt? Men den som köptes igår kommer att bytas ut mot en ännu bättre passande present till min vän...
Jaha, kanske ska masa mig upp ur sköna soffan, så jag får någe gjort. Innan jag blir hämtad för ljusparty hos Sandrah i Linghem.
En sak till bara, jag ska börja sälja för oriflame igen! Intresserad? Säg bara till! Nu ska jag vara tyst, & fundera på perfekta rubriken.

Ha en bra första advent, vi har en mysig tid framför oss
Kram

 

 


Kommentarer
Postat av: Soffan

Mysig tjej du fått tag i! ;)

Postat av: sara

Oj vad du har varit i farten i helgen Suss! Bra jobbat med avloppet! I know the feeling ;)



Kram på dig!

2009-11-29 @ 22:10:46
URL: http://saaaraaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback