Ledsen i ögat

Nu kom det slutgiltiga & tunga besked! Robyne får inte uppehållstillstånd & får söka studievisum i stället! Hon hade blivit kallad till ett möte med migrationsverket i torsdags, & som hon själbv utrycker det, "det gick inte som planerat"
Känns så himla orättvist, vad håller de männsikorna på med? Varför får inte Robyne stanna? tar hon för mycket plats i Umeå!? Hon är så himla bra människa, är hon inte värd bättre? 
Jag är grymt besviken på svenska myndigheter, det finns inte ord! Åh jag känner mig så himla liten...

Detta har jag skrivit om
tidigare & då kändes det riktigt hopplöst! Nu känns det splittrad, för jag har ändå hoppet kvar.
Det är väl att hon får söka studievisum som gör att jag känner mig trygg! Gråter några skvättar...
Nu vill jag ännu mer träffa henne kommande helg, men då är jag i norrland & hon i Stockholm!
Det går fler tåg!
 

Robyne & jag på engelskpub -08

Kram


Kommentarer
Postat av: pojkmaffia

det är helt sjukt. sverige SUGER!! borde verkligen se över vilka dom skickar tillbaka. rensa ut skiten o låt dom bra stanna istället...

Postat av: Sessan is bride to be

Jättetråkigt att det blir så, men jag kan på sätt och vis förstå beslutet. För tänk så många som vill stanna kvar i sverige och det går ju inte att säga "ja" till alla bara för att många tycker att personen i fråga är en bra människa som borde stanna.



Det är skittråkigt när sånt händer, men tänk så många som lurar systemet, och därför hamnar alltid de ärliga i kläm. Inte alls roligt, men när lagarna är bestämda och svåra att ändra... Man hoppas på undtantag, men vart ska man sätta den gränsen?



Jag är jätteledsen för din skull att hon inte fick stanna, hade hoppats på ett lyckligt "slut"... =)



det går inte att överklaga?

2009-03-21 @ 18:07:52
URL: http://sessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback