Skriva av mig känslor

& hoppas ingen tar illa vid sig! I så fall är inte det meningen.... jag är bara frusterad!

Min syster som är från Sydafrika får antagligen inte stanna i Sverige trots kamp från hela min familj!
Vi har alla skrivit fina & välformulerade brev till migrationsverket! Men till vilken nytta???
Robyne har varit i Sverige sedan 2oo3 & jag har lärt känna henne som syster & vän! Här har hon läst svenska på universitetet & nu psykologi som hon blir färdigutbildad i om ca. 1 år. Men hon är inte välkommen i Sverige längre! Som hon själv skriver på engelska i sin face. "...days in sweden are numbered"

Min & Marielles (hennes ingifta systrar) relation till henne räcker inte! Det måste finnas blodsband!
Och eftersom hennes mamma är utflyttad till England med min pappa blir det problem!

Det som upprör mig & har gjort hela tiden det är min undran
Varför finns det en mängd människor som får stanna? Trots att de är arbetslösa. Trots kriminalitet. Trots deras ointresse att försöka lära sig det svenska språket!
Många fall är det barn, sjuka, svaga & oskyldiga människor som skickas iväg!
Robyne är en bra människa som älskar livet i sverige! Hon gör något vettigt, studerar & vill jobba som psykolog i Sverige! Hon har oss "syskon", åh vänner som är både Svenska & utlänska! Hon vill vara ... "svensk"

Vad är argumentet!?
Jag är så arg & besviken på det Svenska samhället! Just precis nu, känner jag & min familj oss svikna!


Kommentarer
Postat av: Sessan is bride to be

Ser att du har hittat till Merpos blogg! Vi har nog snackat om att hon ska börja blogga sen i somras... har lovat att göra en design åt henne och nu när det är fixat, så måste hon ju skriva.. tihi

Postat av: Ida

Jag hoppas för er skull!!

2009-01-21 @ 18:49:03
URL: http://dobelieve.blogg.se/
Postat av: mia

Gu va tråkigt om hon inte får stanna... Håller tummarna för att ett mirakel ska ske!



Va kul om du får en större lägenhet!! Tänk va skönt med ett extra rum! Och du som e så fixig kommer att ordna den jättemysig med! Ta den!



Kramar

2009-01-21 @ 21:31:18
URL: http://miapetite.blogg.se/
Postat av: Sessan is bride to be

Min andra kommentar kom inte med??



Usch, fy så tråkigt... Ibland förstår man inte på systemet... Jättetråkigt. Vad händer med hennes utbildning, får hon gå klart den???

2009-01-21 @ 23:42:35
URL: http://sessan82.blogg.se/
Postat av: Sofie

Det svenska samhället är inte alltid rättvisst... Först nu börjar "jag" få lite rättvisa iform av att ev jag kan få gifta mig som er andra snart... Men det finns mycket kvar att jobba på, mycket som inte är rättvisst. Som sagt en del människor kommer hit och ställer till en massa skit, varför får de stanna? Hoppas det löser sig till de bästa! KRAM

2009-01-22 @ 09:19:53
URL: http://sofie-sofie-sofie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback