Söndag

Plockade undan festen, bloggade & tog även en promenad!
Hade en väldigt lugn söndag, & det passade mig perfekt. Pratade med min vän i stockholm en stund, det var ett tag sedan vi hördes. Ibland måste vi rapportera om livet! sedan pratade jag säkert 15 gånger med Maria om kvällen innan & självklart annat också!

På kvällen blev det film, dock inte i min egna soffa! Åh det var väl tur, för filmsällskap kan behövas ibland, ofta! :)
Ser film själv ganska ofta, det är ju så mycket bättre att ha någon nära att se film med. Chokladbuffé fick jag prova- lyx! Kvällens film blev, The Memory Keeper's Daughter. Väldigt bra & rörande handling. Tycker den verkligen var sevärd.
Det kom nästan en liten tår där på slutet!
Efter filmen såg vi Sannings ögonblick, varför ställer man upp i ett sånt känsligt program? Skulle du tänka dig ställa upp?
Jag tror ni vet mitt svar!
Det blev en intressant & rolig kväll! Mera sånt!
Måste säga att jag haft en väldigt bra helg, mycket trevligheter & konstigheter! Men bra var den minsann!




Om The Memory Keeper's Daughter
www.lovefilm.se
Året är 1964, och dr. David Henry (Dermot Mulroney) separerar sin dotter från hennes tvillingbror för att dölja för sin fru att dottern har Downs syndrom. David överlämnar barnet till en sjuksköterska (Emily Watson) och klipper all kontakt för att fokusera på sin fru (Gretchen Mol) och sin son. Under de följande 25 åren växer hans handikappade dotter upp till en vacker kvinna samtidigt som David ser sin övriga familj slås i spillror, med vetskapen om att han aldrig kan avslöja sin mörkaste hemlighet.

Kommentarer
Postat av: pojkmaffia

åh den filmen låter som något jag måste se! mysigt med filmsällskap med hihi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback