Sollefteå & Fäbodarna


Laxfestivalen var det på  fredag kvällen! Då är det fest i stan.... det har det varit sedan vi alla kan minnas!
Det var väldigt skönt & vackert väder! Perfekt att vistas ute i....
Vi kom ut sent till min besvikelse!! Men vi hade väldigt trevligt under hela kvällen, träffade en väldigt varmhjärtat gamal klasskompis som sa väldigt välvalda ord!! Så söt :) Han var ungefär den enda hemvändaren som jag hann träffa!!
Det blev en tidig kväll!!

På lördagen gick vi till ett nytt café och åt lunch! Det var Carina, Annelie & jag!
Helena orkade inte följa med oss, nygravid & allt :)
Tittade lite i affärer & jag jagade Grey´s Anatomy säsong 2, tyvärr hade ingen den "hemma"
När tjejerna åkt hem träffade jag Anna & vi satte oss för att snacka lite om livet!!

På kvällen skulle det vara fest i Skedoms Fäbodar! Carina & Helenas pappa hade 50 års kalas! 
Det var ett härlig blandning av alla åldrar!!! Vi åt väldigt god mat, gick tipsrunda/or- en svår & en annan fräck men rolig!! 
Det spelades fotboll & busades! Vi fick också klara oss utan el & toalett vilken jag tycker är ganska mysigt!!
Mindre mysigt var alla mygg & broms (bräms säger de infödda Ö-viksborna)
Vi avslutade kvällen med bastu & bad i ån! Vad roligt det var!!  Klantiga Micke dök i med glasögon! Jag & helena fick ha räddningsaktion av glasögon dagen efter!
På söndagen solande vi & bara tog det lungt! Åkte  tillbaka till Sollefteå på eftermiddagen!
Förtsatte att sola för att sedan gå & köpa lite glass! Efter det åkte tvillingarna med respektive hem till sitt i Ö-vik!
Jag tog mig ner till stan för att äta med mamma! Vi hade trevligt tillsammans, det var länge sedan!

Självklart måste jag ha fika till resan, så jag handlade efter att jag & mamma skilt oss åt!
Sedan gick jag långa vägen tillbaka till Lorianne & Morgan! Carina & Helenas föräldrar, mina hjältar!!
De har alltid ställt upp för mig... söta!! De är som mina gudföräldrar, fast det inte står i några papper :)
Gick & la mig ganska sent, somnade & drömde mardrömmar om att missa bussen!!

Nu sitter jag på fyrhjuligen & njuter vid datorn!!
Ska kolla på Grey´s Anatomy säsong 1 om en stund :)

Bilder lägger jag upp vid ett annat tillfälle!!

Kommentarer
Postat av: Elenor

L¨åter som du har det underbart där uppe. Hoppas vi kan ses snart igen..

Kramar

2008-07-28 @ 19:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback