Skratta eller Gråta?

Igår kom jag hem till lägenheten ganska utvilad efter som man hinner vila en del på en buss i flera timmar


När jag äntligen lyckats lägga mig för att sova hör jag tydiga ljud från trapphuset, försöker någon rycka upp ytterdörren??

Mitt hjärta börjar slå ... jag smög ut till min dörr men vågade aldrig gå ut i trapphuset

Jag smsade Fredrik han tyckte jag skulle ta något hårt gå ut & titta!
Någon fler i huset vaknade också & tände i trapphuset! Men inget mer hände.... Puh!!

Jag gick tillbaka till sängen, väldigt uppjagad! Jag hann tänkte att jag har galna grannar & lite annat, tänkte också på att ringa polisen....
Ljudet kom tillbaka, jag blev ännu mer rädd!

Jag går tillbaka till min dörr, lyckades låsa upp & titta ut (när det ändå lät väldit mycket)
Ingen vid dörrarna!!
3- 4 gånger kommer ljudet tillbaka... jag blir lika rädder varje gång! En gång öppnade jag snabbt bara för att tända, men det verkade inte skrämma personen/ erna!
För det verkar inte fungera alls, ljuden kom tillbaka! Det lät verkligen som någon stark person ryckte väldigt intensivt!!
Min hallvägg vibrerade lite... jag var så väldigt rädd!! Stackars mitt hjärta....

Jag började lugna mig & lyssnade väldigt noga, då börjar det slå mig att det kanske är inne från grannen....
Vad gör dom??

Efter en stund hörde jag en viktig detalj, krafsande & det viktigaste avgöraande- ett jamande....
Det blev lättare att somna!!










En galen Disel (katten på bilden har inget på texten att göra)
(carina & mickes katt)

Kommentarer
Postat av: leiah

Små kissekatter är söta varelser, inget att vara rädd för! =)

2008-07-29 @ 10:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback