socialtliv, inredning, födelsedag

Nu i fredags satte vi upp gardinstång & hylla vid fondväggen inne i vardagsrummet.
& på lördagen åkte vi till på Plantagen för att handla nya växter till vårt hem! Det blev lite hjärtan på tråd, vita krukor, badrumsfint  & en annan slags grön sak... Fredrik köpte en stor fikus vid namn Benjamin! Annat innom inredning vi köpt, en tavelhylla, kuddar & något mer! Jag har också gjort klar min tavla så den är klar att sätta på väggen.
Jag är så sugen & inspirerad på att visa de färdiga bilderna som finns på vårt fina hem...men inte förän det blir klart. Har jag lovat mig själv?! Jag vill, jag vill, jag vill....

Tillbaka till lördagen: Sedan kom vi hem & Fredrik fick för sig att börja med badrummet... 
Det gjorde att ett av mina nyårslöften bröts... ta hand om mig själv & inte stressa!
Jag fixade tacos & vi åt tillsammans! Efter det passa jag på att ta en tupplur...
Några av mina nyårslöften bröts, att ha hand om mig själv, kärleken & INTE stressa!

Fredrik blev klar med det han tänkt & sedan gick vi till Gia & Martin! Ett par timmar senare...
Men jaja, jag/ vi är obotliga tidsoptimister... 
Det var verkligen jättetrevligt i deras trevliga vardagsrum... vi pratade om ditten & datten! MIsse var riktigt mysigt också, 10 poäng till henne.
 Fredrik var väl social för första gången sedan vi flyttade hit! Så det var nog trevligt & avkopplande! Själv har jag rymt hemifrån lite då & då! Nä men det var underbart att komma från hemmet en stund för att göra något tillsammans! Vi fick också väldigt mumsigt snacks...

På söndagen blev det mera stress! På morgonen bakade jag 2 sorters kakor & av en konstig anledning sprack tidschemat igen! 2 ggr var jag på affären för att "viktiga" saker tog slut....
Jag stod i köket hela dagen & var lite på affären! typiskt... :)
På eftermiddagen på Fredriks föräldrar & farfar.
Jag fick pengar & blommor.

Förrätt:Rostat med vitlök, mosarella, cocktailtomater & basilika.
Huvudrätt: Kyckling filé med örtsås & ris
Efterrätt: kakor & tårta.

tårta Kakor

kort kortrosor


25 årsdagen har jag kort berättat om i ett tidigare inlägg!

Igår hade jag mera tapetrivning för mig i hallen. Ganska roligt! 
Jag gick ner på stan för att prova lite kläder på Lindex & det blev en klänning + topp!
Nu ska jag bara hinna ångra klädval 15 ggr innan festen :) & hitta ett par skor...
Jag gick hem igen & gjorde middag! 

Jag skulle vilja ha en våg! Tänkte att jag skulle väga mig & sånt för att få inspiration att gå ner i vikt! 
Jag har börjat med promenader, mera vatten under dagarna & grönsaker till varje måltid! 
Julen, nyår & min födelsedag är över... nya tag! Någon som är med???
Om en timme drykt ska jag träffa en vovve som jag ska gå med 3 ggr/dag... bra va! 

Nu är det dags sedan massor med lång tid tillbaka att stänga av datorn!


puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback